brimikshallon

Alla inlägg den 8 januari 2017

Av Kerstin Frithiof - 8 januari 2017 08:34

    

--Vad sysslar du med, matte.. Lilla hundens mänska är koncentrerat sysselsatt med nånting framför datorn..


--Jag slumpar blogg..


--Vad i all världen är  d e t.. Vovven har aldrig hört talas om  d e t  fenomenet.. Slumpa blogg.. D e t  låter mystiskt..


--Jag trycker på en rubrik som heter så, och så plötsligt befinner jag mej inne på andra mänskors bloggar..


-- Hur kom du på att du kunde tränga dej in på det här sättet.. Lilla Hallon är rädd att matte håller på med nåt kriminellet..


--Jag fick ett par kommentarer, eller rättare lilla Hallon, fick ett par kommentarer från mänskor som slumpat hans blogg.. Och sen tryckte jag på rubriken och kom in.. Slumpmässigt var som helst.. ..


--Efter vad jag har börjat förstå, är det ganska  v a n l i g t  att man slumpar blogg, och kriminellt är det inte.. Bara lite.. tja.. o l u s t i g t.. Det känns faktiskt som om jag håller på med nåt småskumt.. Tittar i nyckelhål eller nåt liknande..


--Varför  g ö r  du det då, matte.. Vovven kan inte förstå mänskors benägenhet att göra saker, som dom egentligen inte mer än nätt och jämnt borde..


--Tja, alldeles olustigt är det inte.. Och egentligen  l ä s e r  jag inte vad det står.. Jag tittar på bakgrundsbilden, och med utgångspunkt från den gissar jag om skribenten är man eller kvinna, ung eller gammal.. Och mina gissningar stämmer förvånansvärt ofta..


-- "Jaqu´un a son goût"  som fransmannen så vackert säjer.. Vovven gör som sin mänska: märkvärdigar sej med lite utrikiska..


--Stavade du sätt nu, matte.. Lilla hunden blir som vanligt nervös när matte ska skriva utrikiska..


--Någorlunda, vovven.. Någorlunda..


Den hemska kölden har försvunnit, men det ligger lite snö på marken.. Nu ska bara den försvinna så blir det vår..


--Om en sex-sju veckor  k a n  vi ha blåsippor på Stiby.. Matte fröjdar sej..


--Och snödroppar i trädgårn.. Matte fröjdar sej ännu mera..


 

En bild från februari förra vintern..

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards