brimikshallon

Alla inlägg den 11 januari 2017

Av Kerstin Frithiof - 11 januari 2017 09:15

    

Mattes vackra, vita hyacinther har vissnat och ligger nu i källaren och väntar på våren.. D å  ska dom sättas ut i trädgårn för nytt liv..


Men, fantastiskt nog.. Matte fick ett nytt gäng hyacinther, skära den här gången, av Agneta, som fått dom av en trädgårdsmästare på torget.. H a n  delade ut gratis till sina kunder.. Dom fick tydligen ta vad dom ville, och då tog Agneta så det räckte till matte också.


 

Man kan också se stenlaven, som matte plockade på Sternö vid nyår.. Lite av den har tydligen hamnat på fönsterkarmen..


--Tänk, sa matte förtjust.. Tänk, nu har jag vackra hyacinther ett tag till, sa hon.. Även dom skära ska planteras ut till våren.. Och min mänska fröjdar sej..


Vår bil är på verkstad och byter broms-- vad det nu heter.. Dyrt blir det, men mattes glas är ändå hyfsat fullt..


Min mänska bryr sej inte så mycket om att hennes pengar försvinner.. Hon  s l a r v a r  ju inte bort dom på vin och sång.. "Fruntimmer är hon ju själv" för att citera Albert Engström..


SMHI har stormvarnat.. Kommer det sen  s n ö  också får vi gå i ide.. M a t, både hund-och mänsko, har vi gott om..


--Nog för att klara oss genom en smärre  b e l ä g r i n g, menar matte..


--Hur ska vovven kunna gå ut på kissvandring om vi blir insnöade.. Lilla Hallon är bekymrad..


--Då hystar jag bara ut dej genom fönstret.. Men var inte lessen.. Jag ska öppna det först..


Dummare skämt har lilla hunden aldrig hört.. Fnys..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards