brimikshallon

Alla inlägg den 16 januari 2017

Av Kerstin Frithiof - 16 januari 2017 08:20

    

--Jag undrar om det inte redan är vecka 3.. Matte ser fundersam ut och börjar räkna på fingrarna.. Och så går hon för säkerhets skull ut i köket, där almanackan hänger, för att kolla..


Jojomensann.. Det är vecka 3. Den 16 januari och Hjalmar har namnsdag.. Helmer också..


Dagen har blivit märkbart längre, men det är kallt..


D e t  fick matte och lilla hunden erfara vid fyratiden i natt, när min lilla mage sa ifrån..


Först försökte matte att inte låssas  o m  att hon hört när jag hoppade ner från sängen..


--Jag bara  d r ö m m e r,  mumlade hon.. Men se  d e t  gjorde hon inte..


Tjocka byxor, tjock tröja, yllesockor, kängor, halsduk, mössa och kappa.. Matte fumlade och klädde sej som i ultrarapid, allt medan vovven pep och gnällde.. Och gick runt, runt på trappavsatsen..


Nåja, vi  h a n n  ut.. Med råge.. Sen var det svårt för matte att somna om, men lätt för lilla Hallon..


Jag fick det sista av magmedicinen i dag.. Magen har blivit bättre, men jag har fortfarande känningar..


Det är måndag idag och matte fröjdar sej.. En hel vecka ligger framför oss..


--Vad ska vi  g ö r a  den här veckan.. Lilla hunden är givetvis angelägen om att matte ska lova långa skogspromenader..


Men hon säjer bara "vi får väl se".. Standardsvaret när hon inte riktigt vet..


Är det  h a l t  i skogen kommer vi garanterat inte dit.. Ingen kan vara räddare för att ramla och slå sej än matte..


D e t  har hon gjort ofta nog under sitt liv.. Numera faller hon tungt och klumpigt och kan slå sej fördärvad..


--Föll du mjukare f ö r r.. Lilla Hallon tittar undrande på sin mänska.. Betyder det, att du skulle vilja vara  u n g  igen..


--Nä,  d e t  skulle betyda, att jag fick gå igenom alla dom  f a s e r  jag lagt bakom mej en gång till, och  d e t  är inget jag åstundar..


--Men, det är klart, tillägger hon, om det betyder att jag kunde falla utan att slå ihjäl mej, så tackar jag ja..


--Nu tar vi en trevlig bild, matte.. Svansen i topp..


    

Den gången hade vi tur.. Som   s å g  hunden i cat-bilen.. Och att matte dessutom hade kameran med sej var dubbel tur..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards