brimikshallon

Alla inlägg den 21 januari 2017

Av Kerstin Frithiof - 21 januari 2017 09:24

    

Ungefärligen fem plusgrader ute, ungefärligen vindstilla, alldeles avgjort lördag..


Lilla Hallon rättar till togan. klämmer fast lagerkransen, höjer sin högra framtass och hälsar dom jublande massorna på Forum..


--Du är ungefärligen inte fullt klok, muttrar matte och hivar in vovven för att fortsätta kissrundan..


Det är vår i luften.. Lilla Hallon känner det alldeles avgjort i nosen.. Fåglarna väsnas nåt besumligt, och ogräset växer redan på uppfarten..


Redan har det börjat komma upp  a n n a t  också.. Dom första  s n ö d r o p p a r n a  sticker upp, vilket fröjdar matte outsägligt..

 

Matte var precis ute och tog den här bilden.. Vårtecken den 21 januari..


--Hade  d u  trevligt på din bjudning, matte.. Lilla Hallon är en aning tveksam till sin egen trevlighet.. Jag tyckte nog jag kände mej en aning  f ö r b i g å n g e n.. Det var inten som direkt tog nån notis om mej.. Jo, Agneta lite då och då..


--Jag hade trevligt, vovven.. Det jag dukat fram smakade bra och fick strykande åtgång.. Precis som det ska vara på en bjudning..


Efter kalaset fick lilla Hallon en lite längre vandring, och  d e t  var nåt han uppskattade.. Mycket..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards