brimikshallon

Alla inlägg den 26 januari 2017

Av Kerstin Frithiof - 26 januari 2017 09:43

    

--Matte, matte.. Att vara ute och ränna på kvällarna går väl an, men nu har du börjat på morgnarna också.. Lilla Hallon är förtörnad.. En hel timme tidigare är vanligt drog matte honom ur sängen, och sen bara  f ö r s v a n n  hon..


--Nja, inte  b a r a  försvann väl.. Jag minns mycket väl, att du fick både frukost och benlyftarrunda innan jag försvann..


--Försvann och försvann förresten.. Jag var borta två timmar, och nu är jag hemma igen.. Nu är det mattes tur att vara förtörnad..


Det är så med lilla Hallon, att precis  a l l t  ska vara som det alltid varit.. Inget ska tilläggas och inget dras ifrån..


--Tja, säjer matte eftertänksamt.. Så är det för en del mänskor också, säjer hon.. Dom får koller och magsår och  annat hemskt om nån råkar sätta sej på "deras"  stol på ett personalrum..


Igår gick vi en runda i Boket.. Jag var lös ända tills jag upptäckte att et fanns god, upptinad lera vid vägkanten..


Tänk, att matte inte kan unna sin lilla hund att äta lite ävja.. Lilla mor åt  s k i t  och  d e t  var väl ändå väldigt mycket värre..


--Inte fick hon äta skit, säjer matte.. Hon kopplades så fort hon bara försökte..

 

Så här dimmigt är det ofta hos oss.. Inte konstigt med gamla Vesan på ena sidan och havet på den andra.. Det är inte vårt hus, som skymtar till höger, men vårt är byggt efter samma mall..


--I morron ska det bli fint och soligt.. Det har SMHI lovat, säjer matte och skiner upp.. Hon också..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards