brimikshallon

Alla inlägg den 28 januari 2017

Av Kerstin Frithiof - 28 januari 2017 08:05

    

Lilla Hallon är glad idag.. Att han har sin matte..


Det var så här:

Igår kväll var matte och E. bjudna på middag hos G., och matte skulle hämta E. med bil.. Och även skjutsa hem henne..


Dagen hade varit dimmig, men när matte skulle åka hem med E. (och sej själv) efter kalaset, var det både mörkt och dimmigt.. Ohyggligt dimmigt..


Det gick någorlunda att hitta hem till E. eftersom det var raka vägen..


Men sen började det knepiga..  Alla avtagsvägar var så gömda i mörker och dimma, att matte inte såg dom..


Hon lyckades via rondellen vid lörbykrysset treva sej ut på gamla E22, men sen såg hon inte ett dugg..


Hon missade infarten vid sundet och krypkörde ända fram till norra infarten, som ligger halvvägs till Pukavik, och där lättade dimman så pass att hon hittade avtagsvägen.. Och lyckades ta sej hem..


--Var du  r ä d d,  matte.. Lilla Hallon är förfärad.. Tänk om matte inte hittat hem.. Eller om hon åkt i diket..


--Nja, inte  r ä d d  precis, men aningen  b e k y m r a d  var jag faktiskt..


--Mest bekymrad över att lilla hunden satt ensam hemma och inte hade kissat på flera, flera timmar..


Det fanns anledning till att bekymra sej för lilla Hallons blåsa.. Jag hann precis utanför dörren när matte äntligen kom hem..


Och jag kissade, och jag kissade, och jag  k i s s a d e..


 

Den här bilden har vi visar förr, men den passar så bra till texten ovan, att vi tar den en gång till..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards