brimikshallon

Alla inlägg den 20 februari 2017

Av Kerstin Frithiof - 20 februari 2017 07:35


--Slumpar du inte blogg längre, matte.. Lilla Hallon är som alltid intresserad av vad hans mänska gör.. Och  i n t e  gör heller för den delen..


--Inte ofta.. Jag fann, att dom, som bloggar, företrädesvis väljer att skriva om sina  s j u k d o m a r  och  d e p r e s s i o n e r.. Eller graviditeter.. Eller hästar och andra husdjur.. 


--Smink och andra tjusigheter avhandlas också.. Företrädesvis av mycket unga, kvinnliga bloggare..


--Att läsa om sjukdomar och depressioner får mej själv att må dåligt.. Och få dåligt samvete för att jag mår bra och gläder mej åt allt, som inte gör mej arg..


--Gravid har jag aldrig varit.. Självvalt.. Hästar är jag rädd för och andra husdjur  h a r  jag haft min beskärda del av..


--Vad beträffar smink så har jag närapå slutat att använda sådant, eftersom smink i gamla ansikten är patetiskt.. Lill-Babs i all ära, men nog borde  h o n  också fundera på att ransonera färgen en smula..


--Däremot roar det mej mycket att lägga patiens på datorn.. Och den sista tiden spela mahjong.. Och skriva själv förstås.. Särskilt när jag få föra vovvens talan..


--Är det nån som  l ä s e r  vad vi skriver, matte.. Lilla hunden är angelägen om att hans synpunkter på liv och lek ska läsas av så många som möjligt..


--Tja nåra stycken är det allt varje dag.. Det har aldrig stått 0 i statistiken, och det gläder mej..


Vi träffar dagligen på hundekipage när vi kissrundar.. Jag vrålar som vanligt.. Andra hundar och deras mänskor är konfunderade.. Vänlig svans och hemska vrål går dåligt ihop..


Matte börjar så smått  t r ö t t n a  på att förklara att mina vrål inte betyder nåt..


--Han lärde sej av sin lilla mor, som var hundilsken, men han begrep aldrig vad vrålen betyder.. Nu finns inte Nellie längre, men sonen hennes fortsätter sina promenadkonserter.. Matte gör så gott hon kan för att ursäkta sin lilla hund..


Och mänskorna skakar på sina huven medan vi hundar sköter var och en sitt.. Lilla Hallon sköter  s i t t   under hemska vrål och morrningar.. Andra hundar säjer ingenting..































   

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards