brimikshallon

Alla inlägg den 28 februari 2017

Av Kerstin Frithiof - 28 februari 2017 08:26

    

Det finns snälla mänskor och ett par av dom bor mitt emot oss..


Igår blev det en vattenläcka nära oss, och en del hushåll, däribland vårt, blev utan vatten i flera timmar..


Matte logisticerade och satte in ett glas vatten i kylskåpet.. Om utifall vi skulle bli  t ö r s t i g a..


Och dagen gick och inget vatten kom.. Och glaset i kylskåpet tömdes.. Vi delade lika matte och jag..


På kvällen kom vår snälla granne Ch. med en spann vatten.. En  h e l  spann fick vi.. Visst var  d e t  snällt..


Min mänska kanske inte är världens mest förtänksamma och planerande.. Men  e n  sak är hon bra på (Om vi inte räknar att missa avtagsvägar och att ramla och slå sej fördärvad):


Hon är en intresserad experimenterare.. Har alltid varit..


Som barn försökte hon alltid koka ihop besynnerligheter på köksspisen.. Detta fick givetvis bara ske när hon var ensam hemma..


Hu, lilla Hallon ryser när han tänker på dom katastrofer min mänska hade kunnat ställa till med..


Numera är hennes experiment av det mera  s t i l l s a m m a  slaget..


 

Igår stoppade hon ner en bit ingefära i vatten.. Detta skedde  i n n a n  vattnet stängdes av..


Meningen är, att plantera rotbiten i jord för att få egen ingefära så småningom..


--Det ska nog gå, menar min mänska, bara ingen har macklat med ingefäran.. Strålat eller svavlat eller nåt annat hokus pokus..


Lilla Hallon önskar lycka till och avvaktar med spänning..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards