brimikshallon

Alla inlägg den 4 mars 2017

Av Kerstin Frithiof - 4 mars 2017 09:39

    

--Vad ska du reta dej på idag, matte.. Lilla hunden försöker sej på en liten försmädlighet..


Men matte tar honom på fullaste allvar..


--Jo, säjer hon eftertänksamt.. I dagens tidning var det ett reportage om en flicka, som målade stora, otäcka bilder.. Såna som grafittimålare dekorerar väggar med.. Våldsamma, smått skrämmande bilder..


--Det retar mej, säjer hon, att en person med så uppenbar talang, kastar bort sin begåvning på att  h ä r m a s..


--Det hon gör, och är stolt över, har  s e r i e t e c k n a r e  gjort i hundra år..


--Egentligen, fortsätter hon,  r e t a r  jag mej mindre än  s ö r j e r..


--Skulle  d u  kunna göra nåra bilder, matte..


--Ja då, härma andra skulle jag alldeles säkert kunna göra.. Och göra det  b r a.. Men nåt  e g e t  vore tusenfalt svårare.. Där skulle jag gå bet.. Jag som så många andra..


Lilla Hallon kommer att tänka på när matte trodde sej om att lära sej trolla.. Och bet sej ordentligt i tummen..

Men eftersom jag är en  h ä n s y n s f u l l  liten hund låter jag bli att påminna henne..


Igår var jag hos Ann i Ebbarp och friserades..


Jag visste med en gång vart vi skulle.. Redan när matte skramlade med kopplet visste jag det.. Och vägrade kliva ur soffan..


Men matte  ä r  trots allt större och starkare än jag, så jag fick ta skeden i vacker hand och hasa med..


Ann förfasade sej över hur tjock jag är  t r o t s  att jag ätit en hel säck magermat.. Matte tycker nog att jag blivit en  l i t e n  aning smalare..


Och smalare ska jag bli.. Suck.. Så nu ska maten blandas ut.. En del vanlig mat med två delar magerdito.. Suck..


Orchidén börjar spricka upp.. Och matte fröjdar sej..

 

  



  















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards