brimikshallon

Alla inlägg den 7 mars 2017

Av Kerstin Frithiof - 7 mars 2017 09:08

    

Under över alla under.. Matte tog mej till  s k o g e n  i går..


--Åja,  s å  sällan kommer du väl inte till skogen, gruffar min mänska.. Det är ytterst sällsynt, att det går en vecka utan skogsvandring, gruffar hon vidare..


Det blåste ordentligt i går.. Inte för att vi  f r ö s,  men på eftermiddagen blev matte väldigt  h e s, rösten sprack liksom.. Och så kasade den  n e r  ett par oktaver..


Lilla Hallon tittade storögt på sin mänska.. Trodde inte mina öron.. Hon lät som en gammal avdankad bassångare..


Tack och lov låter hon som vanligt igen..


Matte började sin guideutbildning i går kväll..


--Var det  t r e v l i g t,  frågar lilla Hallon.. H a n  är mycket mån om att hans mänska ska ha trevligt, nämligen..


--Gediget snarare än trevligt, säjer matte.. Alla tassade liksom runt och kände lite på varandra.. Ja, inte fysiskt förstås.. Snarare  m e n t a l t..


--V i s a d e  du  u p p  dej, matte.. Skröt lite med vad du har gjort under ditt liv.. Och talade om hur  b e g å v a d  du är..


--Tokfrans.. Nä, jag bara presenterade mej och sa att jag älskar Listerlandet..


--Vad beträffar  m e r i t e r  så har jag egentligen inga.. Och min begåvning inskränker sej till att missa avtagsvägar.. Och i viss mån till att laga sås..


 

Så här långt har mattes stolthet Orchidén (med stort O) hunnit..


--Varför flyttar du inte in Orchidén till stora fönstret i vardagsrummet.. Lilla hunden tycker, att den är för fin för att ha på köksbordet..


--Därför att den alltid har stått i norrfönstret.. När det blåste som värst för nåra veckor sen flyttade jag ner den från fönsterkarmen till köksbordet, där det viner mindre.. Det är dock en  t r o p i s k  växt, säjer matte..



















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards