brimikshallon

Alla inlägg den 22 mars 2017

Av Kerstin Frithiof - 22 mars 2017 06:25

    

Matte var inte på gajdkursen i går kväll..


Man har bestämt, att deltagarnas arbeten ska skickas elektroniskt, och  d e t  klarar varken matte eller hennes dator..


Matte för att hon inte har  k u n s k a p e r n a om hur man  g ö r,  och datorn för att den vägrar släppa in kursdeltagarnas arbeten..


--Det är ungefär som den gången för tusen och tusen år sen, när jag anmälde mej till en kurs i tovning, och alla kunde, men inte jag..


--Ska du  s l ä p p a  den här kursen nu, matte.. Hunden känner medlidande med mänskan, som faktiskt är i stånd att göra bra jobb, men inte klarar av det elektroniska..


--Det är så bra för då kan man "gå in" och ändra och komplettera, sa G. och matte förfärades..


--M i n a  texter vill jag verkligen inte att nån ska gå in och peta i, menar hon..


--Det här ger mej  m a g k n i p, sorgsenhet och en orimlig ilska, säjer matte..


--Jag tror, att du ska släppa det här, matte.. Du är bra på att laga sås och missa avtagsvägar.. Nöj dej med det.. LIlla hunden förstår, att matte inte riktigt  p a s s a r  i n  i den elektroniska världen..


Facebook lyckades hon till slut komma in på, men det är en helt annan facebook än den ursprungliga, som har konfiskerats..


--Ska du börja om helt nu, matte.. Lilla hunden  l i d e r  med sin mänska..


--Ska titta in lite då och då, men kommer sällan att skriva.. Om nån är intresserad av oss får hen leta reda på bloggen..


--Är du  v ä r d e l ö s,  matte.. Lilla Hallons svans ligger klistrad mot magen..


--Det är jag inte alls, men det jag kan och vet har ingen efterfrågan längre.. Möjligen med undantag för såslagningen då.. Akterseglad kan man kanske säja..


--Ska vi leta upp en  b i l d,  matte.. Svansen börjar försiktigt lösgöra sej från magen..


--Nä, inte i dag, vovven.. Inte i dag..





































Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards