brimikshallon

Alla inlägg den 23 mars 2017

Av Kerstin Frithiof - 23 mars 2017 07:50

    

Är du  g l a d a r e  idag, matte.. Lilla Hallon minns hur bedrövad matte var igår för att hon inte behärskade elektroniken.


Hon tillåmed ringde till kursledningen för att säja upp sin plats..


Till sin glädje fick hon veta, att kursledningen inte alls efterfrågar nåra elektroniska redovisningar..


Matte är välkommen som hon går och står..


Först var matte och hunden på Nytorpet.. En timme vandrade vi omkring uppe i den vackra naturen..


När vi kom hem ringde G. och frågade om matte ville följa med till Tingsryd.. Och  d e t  ville hon för stås.


Två par sockor, ett par tights, en krukväxt och två påsar blommor att sätta i trädgårn var vad matte handlade..

 

--Fresia och blandade fröer, det blir fint, säjer matte belåtet..


Min mänska är lite  o t å l i g  av sej.. I morse kunde hon inte bärga sej längre utan petade fram ingefäran hon planterade för ett tag sen..


--L i t e  svullen, är den allt, säjer hon.. K a n s k e  det är början till en levande planta..

 

--Usch, säjer lilla Hallon.. Det liknar ett begravt  f o s t e r..


--Äh, fnyser matte.. Titta på "n o s e n".. Visst ser det ut som ett litet  a n l a g..


På med jord igen och tummarna håll..


Matte läste för en tid sedan i en tidning, att det är hälsosamt att ha gröna växter i sovrummet.. Det lär ha med fotosyntes att göra..


Följaktligen har hon börjat möblera med gröna växter där..


--Många ska vi ha, säjer hon lyckligt.. Tänk, så raska och alerta vi ska bli..

 

En liten prydnadshund står också  i fönstret.. Den fick matte för hon hjälpt en väninna att sy en krage till en blekingsdräkt.. Detta skedde för mycket länge sen, o mitt hjärtebarn..


--Varför skriver du ibland "o, mitt hjärtebarn".. Är det  m e j  du syftar på..


--Nä, jag citerar Kiplings "Just So Stories".. Jag tycker om frasen.. Men, visst, du  ä r  mitt hjärtebarn..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards