brimikshallon

Alla inlägg den 29 mars 2017

Av Kerstin Frithiof - 29 mars 2017 08:58

     

Äntligen var både rosor och lavendel beskurna och en del annan gammal växtlighet från förra året borttagen..


--Har du varit  d u k t i g,  nu, matte.. Lilla  h u n d e n  brukar alltid få berömmet "nu var du duktig" när jag gjort nåt bra..


--Ja, det tycker jag, men det är bara början.. Det är mycket som ska göras.. Bland annat ska jag försöka få igång gräsklipparen.. Jag är rädd, att den faktiskt är utsliten..


--I alla år har det gått att dra igång den, men  n å n  gång blir det stopp..


--Har du så du kan köpa en ny då, matte.. Lilla hunden har för sej, att gräsklippare är dyra doningar..


--På ett ungefär, vovven.. På ett ungefär..


 

Den här  u r g a m l a  klätterrosen hade blivit väldigt  r i s i g, s matte beslöt sej för att klippa ner den radikalt..

Tullipanerna trivs hos oss.. Dom ursprungliga lökarna är också sen förra årtusendet..


Mattes meilfunktion har gått åt pipsvängen.. För andra gången..


För ett år sen försvann hotmejlen, men en snäll dam hjälpte matte att få en annan, en g-mail .. Nu har  d e n  också försvunnit ut i rymden..


För nåra dagar sen försvann facebookkontot, men matte lyckades  å t e r s t ä l l a  det.. Hur hon bar sej åt har hon glömt..


--Jag tror minsann, att det gått troll i mina meddelandekonton, säjer matte, men tillägger i samma andetag, att, om hon klarat sej utan i årtionde efter årtionde, så ska hon nog tusan klara sej utan i fortsättningen också..


--Vill nån mej nåt får hen ringa.. Eller skriva brev.. Säjer hon..


--Det är inte förbjudet att knacka på dörren heller, tillägger hon och sätter hakan i vädret..


PS: Matte  k a n  stava till tulpaner, men tycker det är roligt att jönsa sej lite emellanåt..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards