brimikshallon

Alla inlägg den 31 mars 2017

Av Kerstin Frithiof - 31 mars 2017 08:03

    

--Äntligen, sa matte med glad röst.. Äntligen har jag kommit på vad jag ska göra..


Saken är den, att matte fick en hel kasse garn av E. för en tid sen, och hon har inte riktigt  v e t a t  vad hon ska tillverka av allt det här garnet av gammal god kvalité..

 

--Jag ska sticka en  t r ö j a  och blanda färgerna i rutor och ränder, och ingenting ska mönsterpassas.. Jag tror det blir superfint.. Och varmt.. Garnet är nämligen av märket "Harpun", och tillverkas inte längre..


Tydligen har mattes  u n d e r m e d v e t n a  jobbat med det här garnet, och kommit till resultatet, att det ska bli en tröja av aldrig hittills skådad design..


--Det sorgliga är, säjer matte, att jag först måste sticka färdig den tröja jag håller på med.. Gör jag inte  d e t  är det risk, att  d e n  aldrig blir färdig..


Inatt har det regnat duktigt.. Förhoppningsvis kan det komma lite idag också.. "Det  b e h ö v s"  säjer både matte och bönnerna..


Redan  f r e d a g..  Märkligt.. Det var ju  m å n d a g  alldeles nyss..


--Tror du vi kommer till  s k o g e n  idag, matte.. Lilla hunden vågar sej på en försiktig liten fråga..


--Skulle inte  t r o  det, o mitt hjärtebarn..


--Suck.. Inte den  l y c k l i g a,  b e l å t n a   h u n d-  sucken.. Utan en  s o r g s e n  liten suck.. En  m y c k e t  sorgsen liten suck..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards