brimikshallon

Alla inlägg den 7 april 2017

Av Kerstin Frithiof - 7 april 2017 07:16

    

Lilla hunden var på Sternö i går.. Ända till Altare hall gick vi, vovven, matte och Agneta.. Det tog nästan två timmar att ta sej runt, och alla tre var ordentligt trötta..


--Inte konstigt, sa matte.. Lilla Hallon är ungefärligen jämngammal med mej, och Agneta har ont i knäna..


--Det är inte så länge sen, sa hon, som jag skuttade lätt som en stenget på klippor och över rötter och stenar.. Men, sa hon, lite vemodigt,  d e t  gör jag inte längre..


--Är du lessen för  d e t,  matte.. Lilla Hallon har för sin del inga svårigheter med att ta sej fram.. Fast  t r ö t t  blir han förstås..


--Jaa,  l i t e  lessen är jag allt, vovven.. Mycket som var lätt för bara ett par år sen klarar jag inte längre.. Mörkerkörning tillexempel..


--Nåt, som jag  f o r t f a r a n d e  är bra på är att ramla och slå mej fördärvad.. Senast i går dråsade jag i köksgolvet.. Snubblade över nånting och föll pladask.. Hade precis vattnat krukväxterna.. En sån tur, att jag inte hade kannan full med vatten när jag stöp..


Våren ångar på.. Igår såg vi humlor och fjärilar.. Nattflyna har också börjat dunsa mot fönstren på kvällarna..

 

Man ser faktiskt nattflyt riktigt tydligt, vilket får matte att smått malla sej..


Igår tittade vi på en film, som matte och hennes mänska såg på bio nån gång på sjuttiotalet.. Picassos äventyr..


Matte gillade den inget vidare förr, och hon kände sej inte bekväm med den igår heller..


--Det är en  s n o b b f i l m,  sa hon.. En uppvisning i skolbokskunskaper, sa hon.. Inte så lite pinsam, sa hon argt..


--Och inte var den rolig heller, muttrade hon..


--Varför tittade du på den då, matte.. Lilla hunden tycker att det självklart att man väljer bort sånt, som inte faller på läppen..


--Jag stängde av när den dessutom började bli politisk.. Och rödtonad.. Den smörjan stod jag inte ut med  d å, och gör det absolut inte  n u..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards