brimikshallon

Alla inlägg den 9 april 2017

Av Kerstin Frithiof - 9 april 2017 07:59

    

--Go´söndag, i  galaxerna.. Lilla Hallon hälsar er och hoppas alla mår bra.. Oavsett hur ni ser ut och vilken färg ni har..


--Jag är numera grå om nosen, och det är min mänska också.. Nåja, huvet, iallafall..


Matte är förkyld, snorar och hostar.. Feber har hon också.. Säjer hon..


--Hur vet du det, du har väl inte mätt febern.. Lilla hunden är förbryllad..


--Nä, och kommer inte att göra det heller.. Matte har nämligen en febertermometer av det  g a m l a  slaget, och innan hon använder  d e n  får hon minst ha en släng av  d i g e r d ö d e n.. 


Nåt vidare påtande sker inte så länge matte inte är kurant..


I stället sitter hon inne och  s t i c k a r..


Min mänska fick för en tid sen en kasse garn av E. och nu har hon  ä n t l i g e n  kommit på vad hon ska göra med allt garnet..

 

Det roliga med det här arbetet är, att varken matte eller lilla hunden vet hur det kommer att bli till slut..


--Det allra roligaste, säjer matte, är, att jag upptäckt, att jag faktiskt är  b r a  på att sticka.. Nästan lika bra som på att missa avtagsvägar och laga sås..


Idag är det mulet och grått, men våren är långt kommen..


--Ska du inte provköra vår nya gräsklippare snart.. Lilla Hallon är ivrig..


--Mja, en förmiddag när inga är hemma i kvarteret.. Lilla Hallon tror faktiskt att hans mänska är lite  b l y g  för sin nya maskin..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards