brimikshallon

Alla inlägg den 27 april 2017

Av Kerstin Frithiof - 27 april 2017 05:44

    

Klockan är bara kvart i sex och matte är redan uppe och skramlar.. Det var jag, som väckte henne för jag  f r ö s  och bökade och och krafsade för att komma under täcket och värma mej.. Vi har nämligen sovit för springöppet fönster i natt..


Matte  f ö r s ö k t e   nog somna om, men det gick inte.. Så hon traskade upp..


Det är frost i gräset och matte är lessen.. Nu har väl körsbärsblommorna gått åt skogen.. Inga goda stinna bär till sommaren alltså..


Igår eftermiddag drog det upp svarta moln på himlen..


Matte skyndade sej att fota fenomenet.. På bilden kan man se molnen, solen och körsbärsknopparna i full sprickning..

 


--Den  h ä r  bilden behöver du inte skämmas för, matte.. Lilla hunden är full av entusiasm..


--Vad ska vi göra idag, matte.. Lilla Hallon kan tänka sej en skogsvandring.. Lite lagom lång sådär..


--Jag  v e t  faktiskt inte, vovven.. Jag har massor att göra både inomhus och utomhus.. En  l i t e n   stund vill jag nog sticka också.. Så jag får "kroppen" till tröjan färdig..


Matte visade för övrigt en bild på sitt sticke för E. som hon har fått garnet av..


E. verkade nöjd och belåten med att matte fått till arbetet så bra..


--Ja,  d e t  är nåt jag inte begriper själv, säjer matte förundrat.. Att jag bara  v å g a d e.. 


 

I år får vi nog nöja oss med att titta på den här  b i l d e n  istället för att plocka körsbär på riktigt..


--Förresten matte, den där  e s s e n s e n   du och G. fifflade ihop förra hösten.. Kan du inte använda  d e n  till nåt.. Nu när tydligen årets skörd frusit bort..


Matte ser aningen skamsen ut.. Lilla Hallon misstänker, att essensen smakar illa.. Och att matte inte vet hur hon ska förfara med den för att det ska smaka gott..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards