brimikshallon

Alla inlägg den 29 april 2017

Av Kerstin Frithiof - 29 april 2017 08:27


Ingen frost i natt och körsbären har börjat blomma..

 


Både mänskan och hunden hoppas innerligen, att det inte kommer fler frostnätter..


Förra sommaren var skörden god.. Dessförinnan var det fyra långa somrar utan nåra bär att tala om..


Matte håller på att avsluta "kroppen" till sitt sticke..


Tanken att göra en pullover av arbetet har dykt upp i hennes medvetande.. Att mönstra ärmar blir kanske för bluddrigt, och att sticka dom  e n f ä r g a d e  blir futtigt..


--Du gör dej då  bekymmer, matte.. Lilla hunden fattar inte alls varför matte funderar hit och dit.. Tvekar och velar..


--Det är lätt att säja för  h u n d a r,  d o m  behöver inte bekymra sej om klädsel och mönster.. Matte drar med handen baklänges genom lilla Hallons päls..


Och så börjar hon klia mej.. Hårdhänt.. Precis som jag tycker om..


När nån kliar mej på det viset börjar jag  m o r r a  högljutt..


Mer än en person har trott, att jag hotmorrar och menar att skrämmas..


Så är inte fallet..


Lilla Hallon  n j u t n i n g s m o r r a r..


För övrigt morrar jag alltid när jag har det riktigt trevligt.. Leker med pinnar och jagar omkring..


--Han  b e g r i p e r  inte varför han morrar, sa Agneta vid ett tillfälle..


Jo då.. Lilla Hallon vet mycket väl varför han morrar..


Han gör det när han mår riktigt bra..
























   

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards