brimikshallon

Alla inlägg den 8 maj 2017

Av Kerstin Frithiof - 8 maj 2017 07:08

    

--Jag tror, sa matte sorgset, jag tror vi måste ringa till veterinären.. Du behöver få en ordentlig genomgång..


--Varför det.. Lilla Hallon tittar förvånat på sin mänska..


--Därför att du verkar trött och hängig.. Så för säkerhets skull ringer jag till veterinären så snart dom har öppnat..


D e t  var inga trevliga nyheter.. Visserligen har veterinärerna aldrig gjort nåt  o b e h a g l i g t  med mej som jag vet om..


--Opererad har jag blivit ett antal gånger, senast i början på detta året.. Då fick jag tre tänder utdragna..


Kanelen, mattes airedaleterrier, den som drog henne i backen vid ett flertal tillfällen, var ofta krank och en regelbunden patient hos veterinär Lena.. Märkligt nog var han ytterligt förtjust i henne..

 också..


Tja, det finns kufar även i hundarnas värld..


Frosten förra veckan tog en del av körsbärsblommorna, men det finns massor med oskadade

 

Det ska bli frost i hela landet utom precis längs kusterna i söder och där bor ju vi.. Vi håller tummar och klor för att prognosen är sann för vår del..


--Tycker du inte synd om dom, som bor längre norr ut och som kommer att få sina körsbärsblommor bortfrusna.. Lilla hunden är en empatisk liten varelse..


--Nä.. Sätter man körsbär uppe i Smålands högland eller ännu längre norrut så ägnar men sej åt experiment, och då får man bara beredd på att det kan gå hur som helst..


Säjer min mänska, som varit en ivrig experimentare hela sitt liv.. Just nu experimentar hon genom att ha petat ner i mandel i en kruka.. För att se om den tar sej..


Igår kunde hon inte styra sej länge utan petade upp den igen.. N å t  är det som har hänt..


--Antingen en liten grodd.. Eller mögel, säjer hon hon och petar försiktigt

ner experimentet i krukan igen..


 

Mattes julamaryllis, som hon fick av E.  f ö r r a  julen börjar blomma på nytt.. Matte gläder sej, men är samtidigt bekymrad..


--Tänk om den blommar ihjäl sej, säjer hon..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards