brimikshallon

Alla inlägg den 15 maj 2017

Av Kerstin Frithiof - 15 maj 2017 05:41

       

--Fasen också, sa matte när jag körde runt med nosen i mattan.. Fasen också.. Jag glömde be veterinären titta på hans tänder.. Han har kanske  t a n d v ä r k..


Följaktligen ska matte ringa i dag igen och beställa tid för tandundersökning..


--Tja, säjer matte.. Är det inte bilen så är det vovven.. Den där blommiga sommarklänningen jag äntligen tänkt köpa, d e n  får jag nog lägga på is i sommar också..


--Är du lessen för det, matte.. Lilla hunden unnar så väl matte att få en klänning.. Det är nämligen över 20 år sen hon sist köpte en..


--Inte ett ögonblick, vovven.. Klänningar är bara  y t a..  Hundens tänder är det verkligt viktiga.. 


Med min mänska är det så här:

Under vissa perioder av sitt liv har hon varit ytterst mån om att vara snyggt klädd, sminkad och fin i håret..


Under andra har hon sjavat omkring i påsiga byxor och säckiga skjortor..


J a g  har aldrig sett henne i annat än det sistnämnda.. Hel och ren visserligen men inte  s n y g g.


--Ska du färda trädgårn i dag, matte..


--Har inte en chans, men jag ska möblera om i ena rabatten.. Och plantera ut knölar och rötter..


--Kan vi ta en tur till skogen också.. Det är  l ä n g e  sen vi var där.. Först var det för kallt ooch blåsigt och sen har matte varit sysselsatt i trädgårn..


--Knappast troligt, vovven.. Knappast troligt..


En bild från förra sommaren.. Skörd på Vesan.. Här var det sjö för hundra år sen, och det kommer att bli sjö igen.. Om en femtio år eller så.. Nya vägen går över Vesan och vad som kommer att hända med  d e n  när Vesan sjunker vete fåglarna..

 





















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards