brimikshallon

Alla inlägg den 23 maj 2017

Av Kerstin Frithiof - 23 maj 2017 07:00

    

För nåra år sen köpte matte en gammal gryta på loppis..


Den skulle hon ha blommor i..  Var det tänkt..


Dom första två åren stod den oanvänd i garaget..


Tredje året planterade min begåvade mänska margueriter i den.. Fantastiskt med tanke på att hela trädgårn svämmade över av prästkragar..


Fjärde och femte åren satte hon isbegonior.. Suck..


Sjätte året däremot kom hon på nåt:

 

O, så fint..


Året därpå planterade hon herrgårdsbegonior i grytan, och  d o m  blåste sönder ganska omgående:

 

Igår kom hon på, att hon skulle ha   v a t t e n v ä x t e r  i grytan..


Allt, som behövdes, inhandlades, och sen skulle det planteras..


Flickan i butiken sa, att plantorna skulle sättas i  p å s a r  med jord, men min mänska  h o n   fick för sej, att det skulle vara jord både inne i påsarna och i grytan..


Nu står vattenväxterna i en gryta full med dy, och matte måste göra om alltihop i dag.. U t a n f ö r  påsarna ska det givetvis vara klart vatten.. U t a n  jord..


--Tänk, säjer matte.. Tänk, att jag inte fattade  d e t..


 

--Trial and Error, säjer matte på utrikiska..


Lilla hunden tror, att det betyder, att man får göra om tills det blir rätt..


--Är du sugen på att göra om alltihop.. Lilla Hallon tycker  o c k s å,  att planteringen skulle må bra av att göras om..


--Väldigt sugen.. Väldigt sugen..


Nu håller min munsalva på att ta slut.. I morron ska vi åka till veterinären igen, och  h o n  kommer bergsäkert att skiva ut ny..


Visserligen har jag blivit mycket bättre, men  r i k t i g t  bra är jag inte..


Lilla Hallon säjer som matte brukar säja:-- Vi bönner har det inte lätt..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards