brimikshallon

Direktlänk till inlägg 25 maj 2017

Lilla hunden förargar sej..

Av Kerstin Frithiof - 25 maj 2017 08:23

    

Igår var jag hos veterinären och visade upp min mun..


Den var fin, sa hon.. Och så sa hon, att det inte kostade nåt..


--Tack så mycket, sa matte, och tilla, att det här var ett bra ställe..


--Hit ska vi gå ofta, sa hon..


Usch, att matte  v å g a r  utmana ödet med dumma skämt.. Lilla Hallon förargar sej..


Det doftar nosbedövande i trädgårdarna just nu.. Det är framför allt syrenerna som doftar..


Dom doftar lika starkt som näktergalen sjunger..


Och matte fröjdas..


Nåra körsbär blir det inte i sommar.. Den enda vinter vi hade kom precis när körbärsträden blommade, och frosten tog blomningen..


--Var inte lessen, matte.. Du har ju en hel flaska full med körsbärsessens från förra sommaren.. Vad ska du förresten göra med den.. Det är på tiden att du bestämmer det..


--Jag ska ta med den till min systerdotter när hon bjuder till släktträff i sommar.. Så får  h o n  bestämma vad som ska göras..

 

I år får vi nöja oss med att titta på körsbären från i fjor..


--Är du inte klar med trädgårn snart, matte.. Lilla Hallon tycker, att matte lägger  a l l d e l e s  för mycket tid på den där jordplätten, där det ändå växer mest  o g r ä s..


--Jag är inte ens i  n ä r h e t e n  av att bli färdig.. "Det är inte alls slutet, inte ens början på slutet.. Men det kan vara slutet på början"..


Sa matte och såg mallig ut.. Det var säkert nåt hon sa för att  m ä r k v ä r d i g a  sej..


Numera hoppar jag snabbt och någorlunda smidigt upp i loppisskinnsoffan.. Men inte när matte sitter i den..


Då får hon  l y f t a  upp mej..


Man får inte vara  d u m..


Matte hade tänkt sej, att visa ett par  b i l d e r  från trädgårn, men batteriet var slut i kameran, så den fick hon lägga på laddning.. Vi får ta det en annan dag i stället..


--Är du säker på, att nån  v i l l  titta på dina  bilder.. Lilla hunden antyder försiktigtvis, att bilderna kanske inte är av så stort intresse..


--Nä, men  j a g  tycker det är roligt att visa dom..


Jaha...











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 16 april 11:12

  Nu ska jag berätta vad som hände den här dagen, eller rättare natten efter den här dagen, för 64 år sen.. Det var så här:   Jag satt på Karlshamns Allehanda och läste korrektur till midnatt.. Det var mitt första jobb och jag hade tagit studen...

Av Kerstin Frithiof - Söndag 14 april 14:07


  Sicken tur att jag tvättade i går och kunde  h ä n g a  u t  tvätten för första gången i år.. I dag hade det inte gått eftersom det satt igång att blåsa nåt alldeles förskräckligt.. Hade jag hängt ut nåt på tvättpraplyn i dag hade väl hela härlig...

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 10 april 10:33

  Två närapå-sommardagar var vad vi fick.. Det sprakade verkligen till i naturen, och man kände, att  s o m m a r e n  var på väg (nästan iallafall).. Visserligen är det ingen  k y l a  idag, men det... gissa vad.. jo, det  b l å s e r,, Det blåser...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 9 april 13:11


  Lika vacker som för 50 år sedan och  m y c k e t  större:   ...

Av Kerstin Frithiof - Måndag 8 april 18:35

  Denna eftermiddag var helt fantastisk.. Varmt och skönt var det, och solen sken.. Folk gick omkring i skjortärmar och kortbyxor och allt var så underbart det bara kan vara en tidig vårdag..   Vårens första tulpan slog ut på min sydsida:   ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards