brimikshallon

Alla inlägg den 16 juni 2017

Av Kerstin Frithiof - 16 juni 2017 06:46

    

Lilla hunden tycker att sommaren är en ganska  t r i s t  årstid.. Inte alls så skön som det står i visan..


Det är sällan vi kommer till skogen eftersom det antingen är för varmt eller för blött.. Och så finns det huggormar och myggor..


D e s s u t o m  händer det allt som oftast att matte försvinner och blir borta flera timmar.. Det beteendet har hon inte nåra andra årstider.. Iallafall inte så  o f t a..


Igår kväll försvann hon igen.. Och Agneta och G. hade hon med sej..


När jag hörde Agnetas bil blev jag alldeles till mej.. Givetvis trodde jag att  v i  skulle till skogen.. Men inte..


Damerna gick till stranden för sin årliga grillkväll.. Trerätters med vin och kaffe efteråt.. Dom kånkade och bar både dit och hem..


Kvällen var solig och varm.. Och inte blåste det heller.. Så matte var nöjd och glad när hon kom hem..


I ett hörn av gräsmattan växer det rödklöver.. Det är så vackert menar matte..

 


I söndags gick vår TV sönder.. Oreparerabelt.. Nu på morronen kommer det en man med en ny till oss..


--Gläder det dej, matte.. Att få en alldeles  n y  TV.. Lilla hunden är färdig att fröjdas tillsammans med sin mänska..


--Inte nämvärt.. Jag hade nöjt mej med den gamla i ytterligare tio år..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards