brimikshallon

Alla inlägg den 2 juli 2017

Av Kerstin Frithiof - 2 juli 2017 09:07

    

Ajöss med regnet.. Idag skiner solen och lilla Hallon tycker livet är härligt..


I morse kunde jag stå och nosa  u t a n  att bli våt om magen.. Och ingen annanstans heller..


Vår trädgård börjar mer och mer likna en  u r s k o g,  och matte har tingat Tony Häckklippare.. Träd och buskar är nämligen på väg att bli ohanterliga..


Sist det var så var i början på 90-talet och den gången fick matte ta hit en grävskopa för att få undan växtligheten..


D e n,  grävskopan alltså, förvandlade tomten till ödemark, och så vill vi inte ha det en gång till..


Vi vill ha det  f i n t..


--Lagoma korvar, som mattes syster brukade säja..


Igår var det dags att ta bort kungsljuset  i n n a n  det började fröa av sej..


 


 


--Vad ska vi  i n t e  göra idag heller, matte.. Lilla Hallon har dom sista dagarna inte fått göra så värst mycket trevligt.. Bara korta kisserundor mellan skurarna..


--Idag ska vi  i n t e  gå till skogen och vi ska  i n t e  vräka i oss för mycket mat heller.. 


--Jag, för min del, är bortbjuden, men du får inte följa med..


Precis som om jag brukar det.. Fnys..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards