brimikshallon

Alla inlägg den 4 juli 2017

Av Kerstin Frithiof - 4 juli 2017 08:35

    

--Tycker du om  b a r n,  var det nån, som frågade matte..


Matte tänkte inte ett ögonblick efter, utan svarade prompt, att det gjorde hon  i n t e..


Frågaren blev alldeles ställd..


--M-men du har ju jobbat med barn och ungdomar nästan hela livet, sa Frågaren förfärat..


--Min erfarenhet är att barn är ungefär som vuxna.. En del är sympatiska.. Andra inte.. Lärarjobbet går inte ut på att tycka om.. Eller tycka  i l l a  om vad det beträffar..


--Tänk efter ett ögonblick.. Ingen skulle komma på idén att fråga mej om jag tyckte om 40-åringar, eller hundraåringar.. Eller 29-åringar.. Eller älgkalvar.. Eller vad som helst.. Välj själv..


--Världen är befolkad av  i n d i v i d e r.. Inte av löst sammansatta kollektiv..


--M-men  h u n d a r  tycker du väl om.. Eller.. Piper lilla Hallon och stoppar in svansen under magen..


--M i n a  hundar har jag alltid tyckt om, men det finns säkert riktigt elaka hundar också.. Som ingen skulle drömma om att gilla..


--Än en gång: jag föredrar individer framför kollektiv..


--Är det därför du inte är med i nåra föreningar.. Eller läsecirklar.. Eller studiegrupper.. Lilla hunden har fått nåt att fundera på..


--Det är kanske så, säjer matte eftertänksamt.. Jag har aldrig trivts i grupper.. Mår bäst som ensamseglare.. Utan att för den skull tycka  i l l a  om nån..


--För övrigt anser jag att det är skillnad mellan att tycka  i l l a  om och att inte tycka  o m..  Hänger du med..


Det enda lilla Hallon hänger med är huvet och svansen.. M e d  hänger han inte alls..


--Gaska opp dej, vovven.. Det är knappt jag  s j ä l v  hänger med i det här resonemanget..






















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards