brimikshallon

Alla inlägg den 11 juli 2017

Av Kerstin Frithiof - 11 juli 2017 11:35

    

--Tänk att jag soov hela morronen, lilla jag, lilla jag sov hela morronen... Matte sjöng för full hals, men tystnade plötsligt..


Hon hade kanske glömt fortsättningen på visan..


Ivilket fall som helst var det sant.. Ända till klockan  å t t a  sov vi i morse.. Vid den tiden brukar vi ha både ätit frukost och klarat av kisserundan.. Ja,  t i d i g a r e  än så för det mesta..


Himlen är klar, solen skiner och det är väl vad mänskorna kallar vackert sommarväder.. Termometern på östväggen visar 30 grader.. För ett par timmar sen visade den 40..


Lilla hunden trivs inte alltför bra i värmen..


--Det skulle inte jag göra heller om jag hade päls, säjer matte, och tycker liksom aningen  s y n d  om sin lilla hund..


I morse planterade matte om ett par krukväxter, som börjat se lite hängiga ut.. Nån hönsskit behövdes inte eftersom planteringsjorden var, som matte säjer "fullgösslad"..


--Menar du att du brukar lägga ut  h ö n s s k i t  i innekrukorna, sa "Vän av ordning", när hon förstod vad matte brukar göra..


--Jovisst, säjer matte.. Men i dom krukor, som står på  g o l v e t  gräver jag  n e r  det.. Annars äter lilla hunden upp det..


Märkligt så  v i t  i ansiktet "Vän av ordning"  blev..


--Grämer du dej fortfarande för att kajorna åt opp våra bär.. Lilla hunden är som vanligt beredd att trösta sin mänska..


--Nä.. Livet är för kort för att man ska gå och  g r ä m a  sej.. Matte rycker på axlarna, och tar ett par danssteg.. Det är inga  v i d a r e  danssteg.. D e t  tillåter inte hennes taskiga högerfot..


--Sätt in en  b i l d, matte.. Lilla Hallon hässjar ivrigt..


--D e t,  min älskling, har jag försökt hela morronen, men datorn tar bild--timeout i dag..





























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards