brimikshallon

Alla inlägg den 13 juli 2017

Av Kerstin Frithiof - 13 juli 2017 06:47

    

Vår  d a t o r  har illfänats ett par dar.. V i l a t  sej,  liksom.. Matte blev som vanligt orolig och  l y c k a d e s   sända ett mejl till Datordoktorn.. Som lovat ringa idag..


Idag fungerar vår gamle trotjänare perfekt igen.. Obegripligt..


--Såna här hack i funktionen händer oftast på  s o m r a r n a.. Matte tycker sej ha gjort en upptäckt där.. Varför somrarna..


--Det är inte mycket  d u  begriper matte.. Lilla hunden  a n s e r  att han tröstar sin mänska..


--Är du rentav lite  e n f a l d i g..


--Nä, det tycker jag inte.. Jag har ju lyckats klara mej igenom livet så här långt..


--Men, du förstår, lilla korv, att det jag kan och behärskar har inte ett dugg med den teknologiska verkligheten att göra.. M i n a  kunskaper är föråldrade, kan man säja..


--Jag skulle tillexempel inte klara av att undervisa längre, eftersom numera allt verkar ske med elektricitet..


--Undervisa förresten.. Det skulle jag väl bara klara av om strömmen bröts eller datorerna vägrade jobba.. D å  kanske jag skulle behövas.. Jag och andra liknande gamla stötar.. Vi klarade oss bra  i n n a n  datorerna kom.. Med skallarna fullproppade med det som elektroniken tagit över..


--Och det, som vi inte kunde ta fram direkt ur hjärnan, kunde vi hitta i böcker..


--Och till syvende og sisdt: Vi var ganska  r o l i g a.. Vi hade anekdoter och förklaringar till dom rena kunskaperna.. Vilka datorer har  d e t..


--M-men matte.. U. påstår, att du är lättlurad.. Du håller inte foten på hantverkare och bilmekaniker.. Och du låter inte piskan gå så du kan skaffa dej fördelaktiga avtal..


--Nä, för det första vet jag inte  v a d  jag ska sätta foten  p å.. Och för det andra är jag  b l y g,  och tycker allt dividerande är både skämmigt och skrämmande.. Och viktigast av allt: Jag tror  i n t e  folk luras och berar..


--Alltså får du betala i överkant, enligt U. iallafall..


--Finns det  n å t,  förutom laga sås och missa avtagsvägar, du är bra på..


--Tja, jag är bra på att hålla koll på lilla hunden.. Upptäcka när han behöver åka till veterinärn, tillexemplel..

 

Månen i nedan och så är efterfrågan på min mänskas kunskaper..


--Det får jag  l e v a  med, säjer hon.. Det har gått hittills..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards