brimikshallon

Alla inlägg den 17 augusti 2017

Av Kerstin Frithiof - 17 augusti 2017 12:21

    

--Ta ett kort på mitt hår så jag har ett förekort när jag nu ska klippa av alltiop, sa matte till Agneta..


--Hur  v å g a r  du be  h e n n e  om nåt sånt.. Lilla Hallon är förfärad.. Han minns hur det var förra gången matte släppte loss Agneta med kameran.. Allt hon lyckades ta var mattes  f ö t t e r,  som rörde sej i tre sekunder..


 

--Det här är ju  f å n i g t,  matte.. Det här kortet kan ju föreställa  v e m  som  h e l s t.. Du måste visa att du är du..

Lilla hunden är uppbragt.. Hur dum får en mänska egentligen vara..


 

--Tja.. Man ser iallafall  h a l v a  ansiktet.. Men varför  b l u n d a r  du, matte.. 


I morse for vi till Stiby.. Matte plockade upp Agneta på vägen.. Damerna skulle plocka svamp..


Allt dom hittade var en ohyggligt maskstungen champinjon, men det var skönt och svalt under träden..


Lilla hunden träffade två trevliga hundflickor: En slags liten vit bulldogg, som bara pratade tyska, och en jättestor labbetjej, som lycklig och glad sprang runt, runt mej..


Men hon aktade sej för att springa  p å  mej.. Eller  o m k u l l   mej vad det beträffar..


Själv kände jag mej som en majstång.. Eller julgran..


Och så fick Agneta förtroendet att ta kort på matte.. Men  d e t  har jag redan berättat..







Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards