brimikshallon

Alla inlägg den 19 augusti 2017

Av Kerstin Frithiof - 19 augusti 2017 08:40

    

--Vassego´ matte.. Lilla hunden lånar välvilligt ut sin blogg till matte, eftersom hon har nåt att säja.. Eller kanske inte.. Hon  v e t  faktiskt inte riktigt..


Det är så här:

Mattes G-mejl-konto har meddelat att nåt har hänt, eller inte hänt (min mänska talar som bekant inte datorspråket) och nu vet hon inte om brev hon har skrivit har kommit fram.. (Att besvara hälsningar genom bloggen är hon heller inte så fena på)..

Alltså beror obesvarade meddelanden inte på slöhet från  m a t t e s  sida utan är helt och hållet maskinens fel..


--Tack lilla älskling för din generositet..


--Julmust, sa matte,  d e t  är den verkliga  s k r ä c k d r y c k e n.. Ju mer man dricker desto törstigare blir man..


Lilla Hallon kan inte  b e g r i p a  varför matte kom att tänka på  j u l m u s t.. Vad  h a n  vet är det bara augusti..


--Jo, säjer matte, det beror på en burk karameller jag köpte igår och på ett TV-program om konstgjorda sötningsmedel jag såg härom kvällen..


--Ju fler karameller, med articifiellt socker, jag knaprar i mej desto fler vill jag ha.. Det är  p r e c i s  som med julmust.. Fast julmust innehåller förmodligen riktigt socker..


--Är du säker på att det är  k a r a m e l l e r n a s  fel att du vill ha fler och fler.. Lilla hunden fnissar bakom en lurvig liten tass..


Det är fortfarande  s o m m a r.. Varm och fuktig sommar.. Allt växer med raketfart.. Skogen verkar ha ökat med flera meter både på höjd och bredd.. Ogräset också.. Iallafall enligt matte..


--Gnäller du nu, matte.. Lilla hunden kastar ett avvaktande öga på sin mänska..


--visst inte.. Jag bara  k o n s t a t e r a r..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards