brimikshallon

Alla inlägg den 23 augusti 2017

Av Kerstin Frithiof - 23 augusti 2017 08:06

    

Nån matematiker är inte min mänska, men ibland ägnar hon sej åt att försöka räkna ut ett och annat..


En gång i skogen, där det var gott om mygg, lyckades hon få fram, att på ett dygn i Sverige suger mygg i sej en kubik blod..


Just nu, i snigeldräpardagar, håller hon på att försöka klura ur hur många sniglar  e n  enda snigel kan ge upphov till på ett år.. 400 blir det.. På  t v å  år 400x400=160 000.. Efter bara tre år är snigelsumman 64  m i l j o n e r..


--Är det konstigt att jag dräper dom så fort jag får se dom.. Matte blänger stridslystet..

 


Morron och kväll går hon ut med en gammal sekatör och rensar trädgårn från alla sniglar hon kan hitta.. (I morse var det sju)..


Dessutom trampar hon ihjäl så många hon ser när vi kissvandrar..


När hon som bäst höll på i morse släppte hon kopplet och ägnade sej med liv och lust åt sin mordgärning..


Lilla Hallon passade givetvis på att morronbajsa mitt på vägen utan att matte märkte det..


Till  s l u t  såg hon mina små korvar och städade upp efter mej..


Det  h a r  hänt vid ett par tillfällen, att matte tagit hundbajs för en snigel och satt foten på så det har skvätt vida omkring..


I morron ska matte besiktiga bilen.. Och så måste hon beställa tid till service..


--Jag tror, säjer hon, jag tror det vore  b i l l i g a r e  att ständigt åka taxi än att ha egen bil.. 


--För övrigt, tillägger hon, tycker jag inte att det är så  r o l i g t  att köra längre.. I  m ö r k e r  kör jag över huvud taget inte längre.. 

 

Ganska mycket torkade upp i går, men en hel del återstår.. Frottéhanddukar och genomblåsning gör susen någorlunda.. När vi  å k e r  har matte värmen på högsta blås neråt fötterna.. Och så har hon fönstren öppna..



















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards