brimikshallon

Alla inlägg den 9 september 2017

Av Kerstin Frithiof - 9 september 2017 08:49

       

Precis i dag går min mänskas förkylning in på sin tredje vecka..


Vi hade planerat att åka till Listers huvud och leta svamp tillsammans med Agneta, men matte fick lämna återbud..


--Skulle aldrig  o r k a,  säjer hon..


Lilla Hallon tar återbudet med jämnmod.. Jag  h a r  varit ute på min morronkissrunda, och mår rätt bra i soffhörnan.. Den  t i l l å t n a  vill säja..


Matte fick tillbaka bilen i torsdags kväll.. Då hade vi varit billösa en hel vecka.. Så när som på en dag..


--Du hade väl inte glömt hur man  k ö r,  matte.. En vecka (sånär som på en dag) är en halv evighet för  en liten hund..


--Nä, men det kändes lite  o v a n t..


Det regnar mycket, och det är en hel vecka sen gräset klipptes.. Det var  i n t e  matte som klippte det utan en bekant till Agneta..


--Torkar det bara upp lite efter allt regnande och jag  får lite mera krafter blir gräsklippning det första jag tar itu med, säjer matte..


Samtidigt som hon säjer detta sneglar hon mot badrumsdörren.. Därinne skulle det också behövas tas ett tag..


Regnet ser ut att kunna braka loss precis när som helst.. Så tur var det egentligen att matte inte ansåg sej orka med nån svamptur..


--Med  b a d r u m m e t  orkar du med, matte.. Lilla hunden är obeveklig..


--Jo då.. Jag har ju dan på mej..


Precis  n u  nös min mänska för 4711:te gången i ett sträck...


Matte har tagit många bilder, men det är ytterst få som är nåt att ha.. Den  h ä r,  som faktiskt  ä r nåt att ha,  tog hon för två år sen och kallade den "2 Mos 3:2"..

 


Matte tycker att det var ett passande namn.. Ett rätt så  f y n d i g t  också, menar hon..


--S k r ö t  du nu,  matte.. Lilla hunden ser skamsen ut å sin mänskas vägnar..


--Jaja män, vovven.. Jaja män..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards