brimikshallon

Alla inlägg den 12 september 2017

Av Kerstin Frithiof - 12 september 2017 07:07

    

Igår hade jag väldigt trevligt.. Jag var på Listers huvud med matte, Agneta och Svante.. Svante, som är svart, smal och whippit..


Jag var lös hela tiden, men Svante bara en liten stund uppe på sandslätten, där mänskorna plockade karljohansvamp..


Har jag berättat om hur  s n a b b  Svante är.. Det blev fart på honom må jag säja.. I stora cirklar sprang han runt, runt, medan lilla Hallon nöjde sej med att äta löv och gräs..


All grönskan jag satt i mej kom så småningom upp igen.. Det sista i sängen vid halvfemtiden i morse..


Matte bytte i sängen och tog ut sin lilla hund i trädgårn, där jag gjorde mej ordentligt ren..


Sen rostade matte en skiva franskbröd och skar i tärningar, som hon gav mej.. Själv åt hon kanterna.. Med  s m ö r  på..


Sen sov lilla hunden gott ett bra tag till..


Igår var det uppehållsväder hela förmiddagen.. Det var  d å  vi var i skogen..


I skogen träffade vi många hundar och en häst.. Svante gör som Betty Boop och lilla mor när han ser andra hundar: Han vrålar..


Det förefaller som om lilla Hallon är den enda hund han kan tåla, men  m e j  uppskattar han väldigt mycket.. Och jag honom..


 


Detta är en  m y c k e t  gammal höstväxt.. Den har stått under köksfönstret ända sen matte och hennes mänska fick den av en kollega för nästan femti år sen..


Matte brukar kasta ut lite potatisskal och äppelskrabbor genom fönstret, och  d e t  uppskattar höstväxten.. Den står liksom i en liten  k o m p o s t.. Det är iallafall vad matte påstår..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards