brimikshallon

Alla inlägg den 20 september 2017

Av Kerstin Frithiof - 20 september 2017 08:23

    

Det här är Svante.. Han som är svart, smal, snabb och whippet.. Och lilla Hallons  v ä n..

 

Han var lite trött när matte fotade honom.. Han hade nämligen varit med lilla Hallon, matte och Agneta i skogen och plockat svamp ett par timmar.. Visserligen var han inte, som lilla Hallon, lös, men att gå i koppel är nog ganska tröttsamt för en snabblöpare som han..


--Det  h ä r,  sa matte är ett av dom finaste kort jag någonsin tagit, sa hon och ställde in kameran:

Kortet togs i Agnetas uterum i sommarstugan. Hela grytan blev knökfull.. 


Svampen var praktiskt taget färdigrensad i skogen, så det var ytterst lite som fick skäras bort..


Man kan se mattes gamla morakniv på korgkanten.. Den är slö och rostig, men duger till att rensa svamp med..


--Jag undrar, säjer matte fundersamt, jag undrar om jag begår en  k r i m i n e l l  handling när jag går ut med min gamla kniv..


--Hur ska polisen veta, att kniven är ett  r e d s k a p  och inte ett  v a p e n.. 


Lilla Hallon blir förfärad.. Tänk om min mänska hamnar i  f ä n g e l s e  för en gammal rostig knivs skull..


--Du måste  s l i p a  upp den, så du slipper skämmas om polisen tar dej.. Lilla Hallon försöker sej på lite galghumor.. Mest för att trösta sej själv..


Det gungar i hasselsnåret.. Ekorren förmodligen.. V i  bryr oss inte.. Matte  h a r  redan fotograferat den..


Igår tog matte ett kort vid Sunnansund, där damerna hittade en hel del chapinjoner:

 

--Tanken är god, säjer lilla hunden,  m e n,  säjer han och spänner ögonen i sin mänska: Du har slarvat.. Horisontlinjen är inte nån horisontlinje.. Den  l u t a r.












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards