brimikshallon

Alla inlägg den 13 november 2017

Av Kerstin Frithiof - 13 november 2017 07:52

     

--Has, has, suck, lät det om matte när vi kissvandrade för en stund sen..


Och så släppte hon kopplet med ojämna intervaller..


Det var  i s  på gatan, och matte är väldigt rädd för att halka omkull och slå sej fördärvad.. Det var därför hon suckande hasade sej fram..


--Är det frost i morron också tar jag  b r o d d a r n a,  säjer hon..


Det verkar som om det håller på att bli vinter.. O s s  gläder det inte.. Vi såge helst att det vintern uteblir, som det gjort dom senaste åren..


Fortfarande blommar emellertid en och annan förskrämd ros:

 


Vad som  v e r k l i g e n  blommar och trivs är  o g r ä s e t..


 --Varför har du låtit  d e t  vara kvar.. Lilla hunden begriper sej inte på matte.. Hon, som brukar rensa och rensa..


--Nä.. Jag  t r ö t t n a d e  nån gång i augusti.. Det lönade sej inte att ta bort det.. Så fort jag var klar med en rabatt hade den senast avklarade grott igen..


--Nu får det  f r y s a  bort.. Matte låter  a r g..


--Men om det inte  b l i r  nån mer frost då.. Lilla Hallon är konfunderad..


--Då, du lilla korv.. Då är vi illa ute till våren..


--Är du verkligen så ansvarslös, matte.. Svansen kryper in under magen..


--Det är mitt  p r i v i l e g i u m  att vara ansvarslös om jag så önskar.. Säjer och knycker på nacken..


Jaha..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards