brimikshallon

Direktlänk till inlägg 15 november 2017

Fågelliv i Norje..

Av Kerstin Frithiof - 15 november 2017 08:49

    

--Nu är dom här igen, matte.. Lilla hunden är ivrig.. Svansen styv och nosen vibrerande..


--V i l k a  är här, lilla korv.. Min mänska är inte världens mest observanta.. F a s a n e r n a  i grannens trädgård har hon inte lagt märke till..


Inte förrän lilla hunden gör henne uppmärksam på dom..


Faktum är, att fasanerna  b r u k a r  göra nedslag i trädgårdarna vid den här tiden på året..


Dessutom var det ett gäng  n ö t v ä c k o r  som klättrade i körsbärsträden tidigt i morse.. Lilla Hallon såg dom inte för han  s o v  fortfarande, men matte lade märke till dom..


Min mänska gjorde ingen som helst ansats till att försöka fotografera dom.. Varken dom stora fåglarna eller dom små..


Hennes karriär som  n a t u r f o t o g r a f  inskränker sej till att fota stora  t r ä d..


--D o m  har iallafall den goda smaken att hållla sej  s t i l l a,  säjer hon surt..


En gång försökte hon ta ett kort på ett gäng  k r å k o r,  som satt i körsbärsträdet.. Alla flög sin kos.. Utom en..

 

Det här kortet är matte omåttligt stolt över.. Hon har visat det förrut, men anser, att det är väl värt att titta en gång till på..


I flera veckor har min mänska gått omkring och vridit och vänt på  h u v e t.. Och så har hon masserat sej i nacken..


Hon påstår, att  k o t o r n a  hakar upp sej, vilket lilla Hallon anser för en  o m ö j l i g h e t..


I går kom hon på, att  v ä r m e  kanske är bra för upphakade halskotor..


Och så snodde hon en halsduk ett par varv runt halsen.. Det hjälpte.. Så nu får hon gå omkring med halsduk tills dess nacken är återställd..

 

Detta är en selfie, och som sådan missvisande.. Ingen mänska har en sådan  h u v u d f o r m..


--Har du inte fått en egendomlig  f ä r g  dessutom.. Trots att lilla hunden inte har nåt  f ä r g s i n n e  uppfattar han att det inte bara är  f o r m e n  på mänskans huve som är besynnerlig..


Matte medger, att grålila är en ytterst besynnerlig ansiktsfärg..


--Jag  v e t..  Lilla hunden skiner upp.. Svansen i topp..


--S m i n k a  dej matte.. Sminka dej..












 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 28 mars 08:36


  Tillåt mej att gnälla lite.. Eller, snarare, rätt mycket.. Det är så här:   Min tvättmaskin har gått i baklås och den är full med tvätt.. Jag kan alltså inte få upp locket på den.. Jag ska försöka få tag på firman som sålt den. men dom öppnar...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 26 mars 19:03


  I natt vaknade jag redan vid tretiden.. Och det var väggen att somna om..   Trött är jag så in i bänken, men vågar inte gå till sängs.. Klockan är bara sju, och somnar jag nu, vilket jag garanterat skulle göra, kommer jag att vakna  ä n n u ...

Av Kerstin Frithiof - Lördag 23 mars 12:43


  Faktum är.. Faktum är, att våren  h a r  kommit en bit på väg:   Ett par soliga och varma dagar till så blommar forsythian för fullt.. Och om en månad kommer björkarna att ha musöron..   Våren  ä r  sen i år, men desto kärare när den ko...

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 21 mars 17:09


  Precis idag har dagen blivit en  l i t e n  aning längre än natten.. Och för att prisa sommaren köpte jag nåra violer och ett ljus att pryda min trappa med:     Det är härlliga dagar vi har framför oss.. Och.. kära nån.. nu är det bara  v e c...

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 20 mars 15:01


  Satt och fifflade med telefonkameran och plötsligt fick jag syn på mej  s j ä l v  på displayen.. Eller iallafall nån som är väldigt  l i k  mej.. Å då knäppte jag: Nu ska jag berätta om  s i n g s i n g t r ö j a n  jag har på mej.. Det  v...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards