brimikshallon

Direktlänk till inlägg 17 november 2017

Thanks awful..

Av Kerstin Frithiof - 17 november 2017 08:33

    

--Det är konstigt med minnet, sa matte eftertänksamt..


Hon erinrar sej ett uttryck hon snappade upp i den första, svartvita versionen, av Forsythsagan..


Det var söta Fleur på besök i USA, som sa det..


--Thanks awful, sa hon..


Matte tyckte uttrycket skavde i öronen.. Det är väl därför hon kommit ihåg det..


--Kors i taket, sa min mänska när hon läste tidningen i morse..


--Kors i taket.. Inte en enda fotbollsmatch.. Ingen ishockeymatch heller.. Eller basket.. Eller handboll.. Eller innebandy.. Och inte fler repriser än vanligt.. Märkligt..


Igår kväll tittade vi på Maj Wechselmans film om sin mor.. Både mänska och hund tog den till sina hjärtan..


Matte minns Wechselman som en av dom rödaste röda under de röda åren på 60-och-70-talen..


--Kanske lätt att förstå, när man hört hennes familjehistoria.. Matte är tankfull..


I går morse åkte matte och E. till vårdcentralen för att influensavaccinera sej.. Och möttes av en en flerdubbel kö, som ringlade sej långt ut på gatan..


Damerna vände och åkte hem.. På eftermiddagen åkte de in igen och då var det betydligt färre, som väntade på sin spruta.. Det hela gick smidigt och geschwinnt, och dom var hemma redan efter en timme..


--Gjorde det  o n t..  Lilla Hallon är dödsförskräckt för sprutor..


--Ja, det gjorde det.. Förskräckligt ont. Jag  t r o r  sköterskan lyckades träffa mitt på en smärtpunkt..


--Har du fått nån känning av narkolepsi.. Lilla hunden vill minnas, att en del, framför allt barn, hade drabbats av okontrollerbart sömnbehov efter förra årets vaccination.. Frågan är, om dom blivit friska eller om dom fortfarande faller i sömn precis överallt..


Idag blir det sol.. Men det blåser.. N ä s t a n  alla våra löv har båst ner vid det här laget..


--Vad ska du göra åt  d e t.. Lilla Hallon vill minnas, att han har sett grannarna gå omkring med kvastar och räfsor i sina trädgårdar dom senaste dagarna..


--Ingenting, min älskling.. H ä r  får naturen ha sin gång..

 













 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Lördag 20 april 10:18

  "På väg mellan två jobb" och "Buss och kram" är trevlighetsnoteringar som jag har sett på bussar här i trakten.. Det finns säkert fler, men dom har jag inte noterat.. Förr stod det alltid "Går ej i trafik" på bussar ur tjänst.. Det här nya blir m...

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 17 april 19:08

  För säkert 30 år sen köpte jag en liten väska, stor nog för plånbok och nycklar.. Den har varit behändig och tjänat mej väl, men nu hade den fått ett stort  h å l  i sidan:     Dags för ett sista farväl.. Väskan måste bytas ut mot en likan...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 16 april 11:12

  Nu ska jag berätta vad som hände den här dagen, eller rättare natten efter den här dagen, för 64 år sen.. Det var så här:   Jag satt på Karlshamns Allehanda och läste korrektur till midnatt.. Det var mitt första jobb och jag hade tagit studen...

Av Kerstin Frithiof - Söndag 14 april 14:07


  Sicken tur att jag tvättade i går och kunde  h ä n g a  u t  tvätten för första gången i år.. I dag hade det inte gått eftersom det satt igång att blåsa nåt alldeles förskräckligt.. Hade jag hängt ut nåt på tvättpraplyn i dag hade väl hela härlig...

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 10 april 10:33

  Två närapå-sommardagar var vad vi fick.. Det sprakade verkligen till i naturen, och man kände, att  s o m m a r e n  var på väg (nästan iallafall).. Visserligen är det ingen  k y l a  idag, men det... gissa vad.. jo, det  b l å s e r,, Det blåser...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards