brimikshallon

Alla inlägg den 1 januari 2018

Av Kerstin Frithiof - 1 januari 2018 07:16


I går kväll var lilla Hallon med om nåt han  a l d r i g  varit förr..


Lilla hunden var på  k a l a s..


Det var så här:

Matte var bortbjuden och höll på att göra sej iordning, när det började smälla och dundra utanför.. 


Jag blev rädd och höll mej tätt i hälarna på min mänska.. Och hon ringde återbud till bjudningen.. Ville inte lämna sin lilla hund ensam och rädd..


--Ta honom  m e d  dej, sa Ch.. Och det gjorde matte.. Alltså var lilla hunden på kalas.. I flera timmar.. Precis innan tolvslaget gick matte hem med oss.. 


Jag var  m y c k e t  trött och så fort det tystnade utanför somnade jag.. Matte också..


Tänk.. Lilla Hallon på kalas..


--Ska vi gå på kalas i dag också.. Svansen i topp..


--Lilla, lilla tokfrans..


Ett nytt år har alltså börjat.. 2018.. 


--Minns du hur det var 1918, matte.. Var du på kalas då också.. Och smällde det och dundrade då också..


--1918 var jag inte ens född, och på sina håll smällde det och dundrade nåt förfärligt.. Men  d å  var det inte nåra oskyldiga nöjesraketer man brände av.. Då var det på allvar.. I fyra år höll man på och tusentals unga män stupade..


--När det hela sen äntligen tog slut kom en influensaepidemi och då dog lika många.. Män, i den mån det fanns nåra kvar, kvinnor och framför allt barn..


--Men, som sagt, det skulle dröja rätt många år innan jag föddes.. För att inte tala om  d u,  lilla korv..


Med svansen tryckt mot magen kan lilla hunden inte annat än förfäras.. Tänk att mänskor kan göra så mot varandra..


--Ta ett fint kort så vi känner oss lite  u p p m u n t r a d e,  matte..

 

Sångsvanar i Ysane.. Dom har bara helt nyligen flyttat..





























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards