brimikshallon

Alla inlägg den 5 januari 2018

Av Kerstin Frithiof - 5 januari 2018 06:59

     

Lilla Hallon hälsar mänskligheten med en djup bugning..


--Tack alla, som var bekymrade häromdan när jag var sjuk..


Det är överståndet, och nu har jag fått tillbaka min goda aptit och min styrka i tassar och ben så jag kan  d r a  riktigt ordentligt när vi går ut och kissrundar, matte och jag..


--Vore det inte  för att det är så ohyggligt mycket vatten i skogen skulle du få springa lös.. Matte blänger.. 


Saken är den, att lilla hunden aldrig rymmer.. Koppel gillar jag emellertid inget vidare.. Matte och jar delar inte uppfattning om vad som doftar gott nämligen..


Det är faktiskt en hel vecka sen jag var lös i skogen.. Varken matte eller lilla hunden uppskattar att jag släpar min lilla mage i stora pölar och ängar som förvandlats till kärr..


Det är trettonhelg.. Ytterligen en obegriplighet i mänskornas värld.. Matte, som i stort sett ogillar  a l l t  vad helger heter, har räknat ut att trettonhelgen i år kommer att omfatta  t r e  dar: fredag, lördag och söndag..

 

--Är du egentligen fullt klok, matte.. Ta med en  s å n  bild..


Men matte påstår att bilden får illustrera att dagen blir längre och längre... Hon bara beklagar att  f ö t t e r n a  inte fick plats..








Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards