brimikshallon

Alla inlägg den 17 januari 2018

Av Kerstin Frithiof - 17 januari 2018 08:19


--Igår dubblades vår kria igen.. Jag begriper inte varför.. Matte är också brydd..


--Bry dej inte, matte.. Huvudsaken är att den kommer  m e d..


Jag var dålig i min lilla  m a g e  för ett par dar sen.. Matte  t r o r  sej veta varför..


I går eftermiddag var jag som vanligt ute på min andra kiss-och-bajs-runda.. 


Plötsligt krökte jag rygg nåt besumligt.. Jag  k ä m p a d e  verkligen.. Och ut kom nåt långt och vitt..


--Mask, trodde matte och började undersöka utfallet..


Det visade sej vara en  s n ö r s t u m p.. 


--Tack gode Gud för att den inte fastnat nånstans i vindlingarna, sa matte med verklig tacksamhet..


I natt har vi sovit alldeles utmärkt.. Utanför vårt var det ingen is, men en bit bort på gatan, vid Perssons ungefär, går ett kallstråk, och  d ä r  var det halt..


Matte kom inte iväg till fotolektionen igår.. Britta ringde och var  f r u k t a n s v ä r t  förkyld..


--Än så länge har vi kort så det räcker, menar vi.. Visserligen har vi visat en del tidigare, men dom vi sätter in på nytt är antingen så bra att de är värda att förundras över, eller så  u s l a  att dom är värda än större förundran.

 

Det här kortet tog matte i skogen vid Nytorpet.. Mossa och granskog.. Det ser nästan lite Bauerskt ut, menar hon.. Vad hon ny kan mena med det..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards