brimikshallon

Alla inlägg den 19 januari 2018

Av Kerstin Frithiof - 19 januari 2018 11:38


--Trala-laa.. Min mänska går alltid och trallar så smått.. Men  i d a g  sjunger hon för full och lycklig hals..


S o l e n  skiner nämligen, och  d e t  är nåt som gör mänskor lyckliga.. Molnbankerna står täta i alla väderstreck, men över  o s s  skiner solen..


En bit  s ö d e r  om oss har det varit ett fruktansvärt oväder med orkanvindar.. N o r r  om oss snöstorm med massor med avåkningar och annat elände.. 


Men  h ä r,  här skiner solen.. Och så är det vindstilla..


--Idag hade jag  t u r, säjer min mänska och tar en ny liten trudelutt..


Det var så här:

Matte var i MJällby och handlade.. 


På en hylla hade affären bullat upp med spolarvätska, och det var precis  d e t,  som bilen börjat påminna om att fylla på.. 


--Idag är det  b e v i l j a t,  säjer min mänska.. Och så tar hon ett par danssteg i rena glädjen.. Inga  t a n g o s t e g  dock.. Den dansen har hon aldrig lärt sej på riktigt.. 

 

Det här är en riktigt dålig bild.. Såna måste finnas också.. Fotot föreställer en flock fåglar över Norje..


--Det  d ä r,  säjer lilla hunden.. Det där kan lika gärna vara tranor som sparvar.. 













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards