brimikshallon

Alla inlägg den 20 januari 2018

Av Kerstin Frithiof - 20 januari 2018 10:03

Hoppa över.. Det är bara matte som testar att försöka inte dubblera texten..

Av Kerstin Frithiof - 20 januari 2018 08:24

     

Vi var ute  t i d i g t  i morse.. Och det var  m i n  förtjänst..


D å,   strax före fem, var det kallt och uppehållsväder.. Andra gången vi gick ut, två timmar senare, hade det börjat blaksnöa och nu regnsnöar det.. Och så är det  m ö r k t.. Mörkt som i en säck.. En  k o l s ä c k..


Mattes glas har nästan  t ö m t s.. Lilla Hallons med..


--Idag  s o v e r  vi,  matte..

 

Det här är inget nytt kort.. Matte har inte lärt sej konsten ännu.. Men det ser precis likadant ut som för två år sen..


Vi var i skogen i fem kvart i går och lilla hunden var lös hela tiden.. Svante var också med, men han får inte gå lös.. Agneta är rädd att han springer iväg om han får se en ekorre eller hare..


Vi träffade många mänskor och nästan lika många hundar i skogen.. Alla hallonmöten avlöpte i artighetens, för att inte  säja  v ä n s k a p e n s  tecken.. 


--Han är så  s p r å k s ä k e r,  sa Agneta..


Det var egentligen bara en väldigt vacker, stor och livlig  b o x e r  som jag undvek.. H a n  var lite för stor för lilla Hallon..


Matte misstänker att jag fick i mej nåt olämpligt i skogen.. Jag har nämligen inte velat äta idag.. Och så kurrar det i min lilla mage..  S k ö t t  mej har jag emellertid.. Både stort och smått.. Så matte är inte alltför orolig..


Det är  l ö r d a g,  och  e g e n t l i g e n  skulle vi till skogen idag också.. Åtminstone till Boket..


--Vi  s o v e r  i stället, matte..











Av Kerstin Frithiof - 20 januari 2018 08:24

     

Vi var ute  t i d i g t  i morse.. Och det var  m i n  förtjänst..


D å,   strax före fem, var det kallt och uppehållsväder.. Andra gången vi gick ut, två timmar senare, hade det börjat blaksnöa och nu regnsnöar det.. Och så är det  m ö r k t.. Mörkt som i en säck.. En  k o l s ä c k..


Mattes glas har nästan  t ö m t s.. Lilla Hallons med..


--Idag  s o v e r  vi,  matte..

 

Det här är inget nytt kort.. Matte har inte lärt sej konsten ännu.. Men det ser precis likadant ut som för två år sen..


Vi var i skogen i fem kvart i går och lilla hunden var lös hela tiden.. Svante var också med, men han får inte gå lös.. Agneta är rädd att han springer iväg om han får se en ekorre eller hare..


Vi träffade många mänskor och nästan lika många hundar i skogen.. Alla hallonmöten avlöpte i artighetens, för att inte  säja  v ä n s k a p e n s  tecken.. 


--Han är så  s p r å k s ä k e r,  sa Agneta..


Det var egentligen bara en väldigt vacker, stor och livlig  b o x e r  som jag undvek.. H a n  var lite för stor för lilla Hallon..


Matte misstänker att jag fick i mej nåt olämpligt i skogen.. Jag har nämligen inte velat äta idag.. Och så kurrar det i min lilla mage..  S k ö t t  mej har jag emellertid.. Både stort och smått.. Så matte är inte alltför orolig..


Det är  l ö r d a g,  och  e g e n t l i g e n  skulle vi till skogen idag också.. Åtminstone till Boket..


--Vi  s o v e r  i stället, matte..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards