brimikshallon

Alla inlägg den 29 januari 2018

Av Kerstin Frithiof - 29 januari 2018 06:31

     

Matte gick upp klockan sex och tryckte i mej min medicin.. Ja, hon behövde inte direkt  t r y c k a  i mej den.. Jag tog den villigt och glatt, särskilt eftersom den var insvept i en tunn skiva kycklingkött..


Nu håller hon på och kokar dagens morotsdos..


--Ibland gnäller du, matte.. Och ibland  g r u f f a r  du.. A r g  blir du också.. Framför allt på sånt du finner fel och inte kan göra ett smack åt..


--Vore det inte  trevligt att tänka på nåt trevligt för en gångs skull.. Nåt som fyller på i ställer för tömmer..


--Bortsett ifrån att  vi  har varandra, tak över huvet och mat på bordet, menar du, lilla korv..


--Mmm.. Jo, jag gläder mej åt att mänskosläktet inte lyckats fördärva jorden helt och hållet.. Inte än iallafall..


--Jag gläder mej åt att dagarna blir längre, åt att ränkningarna är betalda och att vi har lite smått och gott i frysen..


--Jag gläder mej alldeles särskilt åt att det inte är nån  s n ö  och att snödropparna har börjat röra på sej i trädgårn..


--Jag är barnslig nog att vara glad över att jag inte lagt på mej en massa vikt, utan kan ha samma kläder år efter år..


--Jag är glad att jag har en dator, men lite lessen över att det är så lite jag begriper av den..


--Att min smått förstörda  f o t  fortfarande duger till skogspromenader gläder mej mycket..


--Att min avrinningsränna fortfarande fungerar är glädjande.. Mycket glädjande..


I morron får lilla hunden finna sej i att vara ensam hemma nåra timmar.. Matte ska nämligen följa med E. till lasarettet i Avkroken och dom ska åka redan tidigt på morronen..


Matte hade lite ångest för att försova sej. men sen satte hon igång att undersöka telefonen och fann en väckningsmekanism.. Och så  p r o v a d e  hon den och fann att den fungerade..


--Ytterligare en sak att vara glad över, säjer hon..

 

"Rosen aus dem Süden" och Süden det är här det.. Matte är också väldigt glad att hon har så vackra blommor i trädgårn..
















Av Kerstin Frithiof - 29 januari 2018 06:31

     

Matte gick upp klockan sex och tryckte i mej min medicin.. Ja, hon behövde inte direkt  t r y c k a  i mej den.. Jag tog den villigt och glatt, särskilt eftersom den var insvept i en tunn skiva kycklingkött..


Nu håller hon på och kokar dagens morotsdos..


--Ibland gnäller du, matte.. Och ibland  g r u f f a r  du.. A r g  blir du också.. Framför allt på sånt du finner fel och inte kan göra ett smack åt..


--Vore det inte  trevligt att tänka på nåt trevligt för en gångs skull.. Nåt som fyller på i ställer för tömmer..


--Bortsett ifrån att  vi  har varandra, tak över huvet och mat på bordet, menar du, lilla korv..


--Mmm.. Jo, jag gläder mej åt att mänskosläktet inte lyckats fördärva jorden helt och hållet.. Inte än iallafall..


--Jag gläder mej åt att dagarna blir längre, åt att ränkningarna är betalda och att vi har lite smått och gott i frysen..


--Jag gläder mej alldeles särskilt åt att det inte är nån  s n ö  och att snödropparna har börjat röra på sej i trädgårn..


--Jag är barnslig nog att vara glad över att jag inte lagt på mej en massa vikt, utan kan ha samma kläder år efter år..


--Jag är glad att jag har en dator, men lite lessen över att det är så lite jag begriper av den..


--Att min smått förstörda  f o t  fortfarande duger till skogspromenader gläder mej mycket..


--Att min avrinningsränna fortfarande fungerar är glädjande.. Mycket glädjande..


I morron får lilla hunden finna sej i att vara ensam hemma nåra timmar.. Matte ska nämligen följa med E. till lasarettet i Avkroken och dom ska åka redan tidigt på morronen..


Matte hade lite ångest för att försova sej. men sen satte hon igång att undersöka telefonen och fann en väckningsmekanism.. Och så  p r o v a d e  hon den och fann att den fungerade..


--Ytterligare en sak att vara glad över, säjer hon..

 

"Rosen aus dem Süden" och Süden det är här det.. Matte är också väldigt glad att hon har så vackra blommor i trädgårn..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards