brimikshallon

Alla inlägg den 30 januari 2018

Av Kerstin Frithiof - 30 januari 2018 15:13

     

I dag sken solen och jag var ensam hela förmiddagen.. Matte var med E i avkroken och kom inte hem förrän klockan ett..


Tidigt var vi uppe för matte skulle åka redan vid sjutiden..


Det kändas  o v a n t  att knalla upp redan före sex..


--Så här tidigt sdteg jag upp alltid nör jag jobbade, sa matte..


E. hade färdtjänst och matte var med som ledsagare.. 


Det låg enorma mängder vatten på åkrar och ängar utefter vägen.. Och i morron ska det regna igen..


Lilla Hallons lilla mage skötte sej exemplariskt när matte var borta.. 


--Jag var lite rädd att den skulle ha krånglat medan jag var borta, sa min mänska.. Igår morse gjorde den det, nämligen.. 


Jag kände mej väldigt olycklig, men matte tröstade mej och sa, att "det kan hända vem som helst"..


Och så tog hon lakanet och la det i tvättmaskinen.. 


--Egentligen, sa matte, skulle jag åka och handla lite.. 


Lilla Hallon tror  i n t e  att det blir av.. Min mänska har varit borta tillräckligt länge idag..


--Vi tar det en annan dag.. Mänska och hund är rörande eniga..

 

Det är precis ett år sen matte köpte loppissoffan.. Den sitter vi i tillsammans när vi tittar på TV.. Eller när matte stickar eller läser och lilla hunden sover..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards