brimikshallon

Alla inlägg den 3 februari 2018

Av Kerstin Frithiof - 3 februari 2018 08:40

     

Nu är det  v i n t e r.. På gatan var det snö, och under snön var det is..


Matte  h a s a d e  sej fram på kissrundan.. Nån  r u n d a  blev det inte.. Vi hasade oss fram bara tills jag skött om min lilla hundmage..


(Precis nu kom min mänska på, att hon inte slängt min bajspåse utanför som hon brukar.. Usch, den låg  k v a r  i fickan, men hade tackålov inte  l ä c k t)..


 

Matte håller på och stickar.. T v å  arbeten har hon samtidigt.. Den här tröjhalsen har hon redan stickat  t v å  gånger.. Och tvingas sticka en  t r e d j e..


--Jag kommer aldrig att få den över huvet, säjer hon..


Och så bekymrar hon sej för att inte garnet ska räcka.. 


--Vad gör du  d å, om inte garnet räcker.. Lilla hunden är förfärad.. Så mycket  a r b e t e  förgäves..


--Då får det bli en  p u l l o v e r,  säjer matte..


--Lätt som en plätt säjer hon malligt..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards