brimikshallon

Alla inlägg den 8 februari 2018

Av Kerstin Frithiof - 8 februari 2018 08:51


--Matte.. Du  g u l l a r  aldrig med din lilla hund.. Pratar  b a r n s p r å k  med mej.. J o l l r a r  liksom..


--Nä..


--Varför inte det.. En del vi möter på våra kissrundor gör det..


-- I stället för "gulleponke" kallar du mej "lilla korv".. I bland säjer du tillåmed "honnafan"..


-- Tja.. Jag är inte den sorten som duttar och dattar.. Har aldrig varit.. Men det betyder inte att jag inte tycker  o m  dej, hundracka..


--Och vad fula benämningar beträffar så är det  s å, hunnskrälle, att  m ä n s k o r  ibland säjer ett och menar alldeles tvärtom..


--Tja, mänskornas värld kan lilla Hallon inte alltid förstå sej på..


Matte tittar rakt ut i luften och ser ut att  t ä n k a.. Och så tar hon till orda:


--Nu, med tilltagande ålder, har jag märkt, att en del   m e d e l å l d e r s  och yngre kvinnor med för den delen har börjat dutta och datta med  m e j.. Pratar sakta och tydligt och använder ord, som verkar avpassade för fyraåringar..


--Generar det dej, matte.. Att bli tagen för mindre vetande, alltså..


--Nä,  j a g  skäms inte för att blir lite bortklemad, men jag känner mej generad å  klemarnas vägnar.. Och så försöker jag  uttrycka mej så jag inte ska genera  d o m.. Och  d e t  kan bli en aning skruvat.. Misstänker jag..


 

Sommarbild.. Således inte tagen i dag..

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards