brimikshallon

Direktlänk till inlägg 19 februari 2018

Cyniska lilla Hallon

Av Kerstin Frithiof - 19 februari 2018 07:53


Idag är det måndag..


--Alltid nåt, säjer matte, som är obegripligt förtjust i måndagar..


Det är kallt men torrt.. Min mänska tog en rövare och struntade i att sätta in bilen i går kväll.. Idag får hon slita med isskrapan..


Vi möte Oden på morronrundan.. H a n  sa inget och det gjorde inte jag heller..


Matte ska åka bort till Sölvesborg i nåt ärende om en stund.. Det hade varit trevligt om hon tagit vägen om Stiby..


Vi var där faktiskt för nåra dar sen.. Vi höll oss i hagen där det växer stolt fjällskivling och champinjoner om höstarna..


--Varför undvek vi  s t i g a r n a.. Lilla Hallon är konfunderad..


--Därför att dom dels är leriga.. Dels fulladdade med hundbajs..


Min mänska har en och annan  f u n d e r i n g  om ett och annat..


Igår kväll, när vi slagit oss ner framför TV-n fick hon en sådan.. Fundering således..


Det var ett kort inslag om hur dåligt  b a r n  mår.. I sina små själar, alltså..


--Är det konstigt när dom matas med buller och skrik och ofattbart bildkaos när dom sitter framför TV-n.. J a g  far illa av sådant.. Men jag har förmånen att kunna stänga av..


--För övrigt såg jag en reklamsnutt för ett "vuxet" lekprogram efter tydligtvis samma koncept.. Skrik och vrål och uppförande som taget direkt från apberget..


--N å n  slags självrespekt får man väl ändå kräva av programmakare och aktörer.. Matte börjar hetsa upp sej..


--Hur vill  d u  ha utbudet, matte..


--Visst ska dom program, som brakar och blixtrar, få finnas.. M e n  det ska finnas motsatsen också.. Program, som förmedlar harmoni och lugn.. Och som man förhoppningsvis kan lära sej av också..


--Men visst finns det såna program.. Program där vuxna sitter runt ett bord och pratar i munnen på varandra.. Uppfyllda av egen vikt och betydelse.. Svansen i mellanläge..


--Vem är det som är cynisk nu, lilla korv..

 

Nu behöver vi en harmonisk bild som morvikt mot mattes gnöl.. Stens huvud i maj.. Ramslöken blommar..












 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 25 april 09:49


  I går åkte jag förbi strandängarna, där Sweden Rock har sin spelplats, och  fann, att man redan börjat jobba där..    Då slog det mej: Det är inte ens två månader kvar tills det rockas loss här i Norje..   Alla vi norjebor  ä l s k a r  r...

Av Kerstin Frithiof - Måndag 22 april 14:24


  Det händer faktiskt att solen skiner ett litet tag.. En, som  d å  passar på att hitta en varm och solig fläck, är lilla  herr Rönnerdahl: Jag förstår honom.. Och kallar bilden "Solkatt".. Riktigt fyndigt om jag får skryta lite..   Vad ...

Av Kerstin Frithiof - Lördag 20 april 10:18

  "På väg mellan två jobb" och "Buss och kram" är trevlighetsnoteringar som jag har sett på bussar här i trakten.. Det finns säkert fler, men dom har jag inte noterat.. Förr stod det alltid "Går ej i trafik" på bussar ur tjänst.. Det här nya blir m...

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 17 april 19:08

  För säkert 30 år sen köpte jag en liten väska, stor nog för plånbok och nycklar.. Den har varit behändig och tjänat mej väl, men nu hade den fått ett stort  h å l  i sidan:     Dags för ett sista farväl.. Väskan måste bytas ut mot en likan...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 16 april 11:12

  Nu ska jag berätta vad som hände den här dagen, eller rättare natten efter den här dagen, för 64 år sen.. Det var så här:   Jag satt på Karlshamns Allehanda och läste korrektur till midnatt.. Det var mitt första jobb och jag hade tagit studen...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards