brimikshallon

Alla inlägg den 11 mars 2018

Av Kerstin Frithiof - 11 mars 2018 08:39

     

--Idag  g ö r  vi ingenting, matte.. Lilla Hallon fick alldeles nog av uteliv när vi morronvandrade för en stund sen..


Det regnsnöar och är alldeles jämngrått.. Och till på köpet är det  s ö n d a g,  den enda dan på hela veckan som matte hjärtinnerligt avskyr..


Min lilla hundmage har hämtat sej igen, och nu är jag frisk och kry.. Medicin äter jag dock.. Matte är väldigt noga med att ge mej den.. I morron ska hon försöka prata med en veterinär om doseringen.. Så att allt blir på bästa sätt..


Igår kväll var matte på festivalkalas hos grannarna  tvärs över gatan.. Hon  b r u k a r  vara ditbjuden tillsammans med ett gäng andra för att lyssna på melodierna och tävla om vilket bidrag som vinner..


Egentligen struntar min mänska i hela melodifestivalen.. H o n  tycker att alla låtar låter ungefär likadant..


--Men det är trevligt att komma på kalas, menar hon..


--En stor och viktig händelse för många är festivaltävlandet  dock.. Matte missunnar verkligen  inte svenska folket  Mellon (som det så vackert kallas).. 


Förra året vid den här tiden såg det ut så här ute på Sternö:

 

--Vintern varar  l ä n g e  i år, suckar matte..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards