brimikshallon

Alla inlägg den 13 mars 2018

Av Kerstin Frithiof - 13 mars 2018 09:53


--Du  s m i n k a r  dej aldrig numera, matte.. Varför inte det.. Lilla Hallon tycker att hans mänska gott skulle kunna snofsa upp sej lite..


--Det har förmodligen med dödssynden  l ä t t j a  att göra.. Dessutom är det sällan jag går nånstans där det fordras uppsnofsning..


--Ta fram grejorna och gör det, matte.. Sen kan du ta ett kort så du kan  s e  hur fin du blivit..


Och det gjorde matte.. Det var bara det, att varken kameran eller datorn var  s  a m a r b e t s v i l l i g a.. Så nåra kort blev det inte..


I natt har vi haft en viljornas kamp matte och hunden.. 


Klockan halv tre  b e h ö v d e  jag, och matte vacklade ut med mej, och  s e n  började dragkampen..


J a g  ville ha mat och matte ville sova..


Först väckte jag henne  e n  gång.. Då hystade hon ut mej i hallen och stängde dörren..


Efter en stund började jag gnälla och då fick jag komma in igen.. 


Ytterligare en gång upprepades detta innan jag fann för gott att lägga mej och sova..


Sen sov jag den rättfärdiges sömn ända tills matte väckte mej och meddelade att frukosten var serverad..


--Vart ska du  g å,  matte.. Svansen höjs förhoppningsfullt.. Det kanske blir skogen..


--Jag ska gå och  t v ä t t a  mej i ansiktet, vovven min.. Det är vad jag ska göra..


Snart börjar "Let´s Dance".. Matte tog kortet vid ett tidigare tillfälle..

 

Dans i soloklassen i vår trädgård..







Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards