brimikshallon

Alla inlägg den 24 mars 2018

Av Kerstin Frithiof - 24 mars 2018 10:16

     

I natt börjar  s o m m a r t i d e n..


--Ska du dra fram klockan eller ska du dra den tillbaka, matte.. Lilla hunden kan  o m ö j l i g e n  komma ihåg vilket det är..


--Fram, vovven.. Och jag gör det i morron bittida.. Inte sitter jag uppe och väntar till klockan två..


Matte håller på och lagar till revben i ugnen.. Det doftar redan gott..


--Det var rödlappade revben på Extra i går, säjer matte belåtet..


--Jag handlade mat till mej för lite mer än 100 kronor.. Men till  v o v v e n  köpte jag mat och medicin för över sjuhundra.. 


--Betyder det, att lilla Hallon är dyr i drift.. Svansen vet inte riktigt om den ska gå stolt i topp eller om den ska smyga ner under magen..


--Lilla hunden  ä r  dyr i drift, men han är värd vartenda öre..


D ä r  gick svansen till väders..


Matte var på tippen för en stund sen, och tänk, sa hon, jag behövde inte ha kappa och sju halsdukar på mej..


--Betyder det, att det äntligen håller på att bli vår.. Lilla hunden hässjar ivrigt..


--Förhoppningsvis, vovven.. Förhoppningsvis..

 

I går var vi på Sternö och gick upp till Stolta slätt.. Bilden är från förra året.. Igår låg isen på vattnet.. Inte på havet dock..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards