brimikshallon

Alla inlägg den 1 april 2018

Av Kerstin Frithiof - 1 april 2018 08:59

     

--Jag  u n d r a r,  sa matte förbryllad, jag undrar vad hönorna, som värpte dom här äggen, åt till frukost:


 

--Det är knappt att jag nänns äta dom, sa hon.. 


I går var min mänska på konstrunda i Sölvesborg.. 


Vår grannflicka, Helen, deltog med nåra tavlor.. Matte fäste sej speciellt vid ett flickporträtt, som var väldigt bra utfört..


Men hon  k ö p t e  en annan tavla.. En, som talade till henne direkt:

 

"Machoman" av Gerd Hecter..


--Tänk, sa matte förundrad,  t v å  nya tavlor på en och samma vecka..


Den lilla hunden har suttit på vår vägg i en vecka nu och väntat på sin mänska.. M i n  mänska blir rörd och vek till sinnes när hon tittar på lilla vovven..


Alldeles tvärt om blir hon när hon glor på kaxen, som försöker betvinga en blomma.. Både med blick och nävar..


--Som väl är, kommer han aldrig att lyckas, säjer matte och  blänger.. Blomman ids inte ens  t i t t a honom i ögonen.. Och det är inte för den inte  t ö r s.. 


Det är Påskdagen och vädret är grågrått.. Min mage är mycket bättre.. Matte medicinerar mej med ett atomurs precision.. Köpematen blandar hon dessutom med riktigt kött.. Idag blir det oxfärs.. Hon ska steka en pannbiff till sej själv av samma färs..


En gammal skolkamrat från forntiden tyckte nog, att matte kostade på vovven för mycket, men matte sa, att det finns ingen som ska ärva mej ändå.. Förutom mina syskonbarn, och dom får dela på vårt ruckliga hus den dag det blir aktuellt..





























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards